matte R1 eksamen spørsmål

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
sveinulf ulf

Jeg har et spørsmål angeånde eksamen i matte R1.

På del 2 når vi får bruke geogebra. Si en av oppgavene spør om å finne vendepunktet til f(x). Må jeg da vise hele f'(x) og videre f''(x) etc... Eller vil jeg også få full pott for å bare skrive inn på geogebra Vendepunkt( <Polynom> )? (vet ikke om dette er en for lettvint metode)
Banan
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 28/05-2017 15:25

sveinulf ulf skrev:Jeg har et spørsmål angeånde eksamen i matte R1.

På del 2 når vi får bruke geogebra. Si en av oppgavene spør om å finne vendepunktet til f(x). Må jeg da vise hele f'(x) og videre f''(x) etc... Eller vil jeg også få full pott for å bare skrive inn på geogebra Vendepunkt( <Polynom> )? (vet ikke om dette er en for lettvint metode)

Så lenge at de ikke spør om å finne vendepunktet vha. det andrederiverte, så er det helt fint at du bruker kommando "Vendepunkt...". Bare vær bevisst på hva det spørres etter. Står det "bruk CAS/ vha. derivasjon" så gjør du det. Lykke til
Svar