1my eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
1my
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 13/02-2006 17:50

Hei.

Jeg er ei jente på 26 år som etter mye om og men har bestemt seg for at det er sykepleien jeg vil begynne på. Da mangler jeg "bare" en eksamen for generell studiekompetanse, nemlig eksamen i 1my. Nå har det seg slik at jeg har bråbestemt meg for og ta denne eksamen allerede nå til våren, da kan jeg nemlig søke på sykepleien allerede nå til høsten.

Min problemstilling til alle dere matematikk hjerner der ute (noe jeg overhodet ikke er.. :roll: .) hvordan dere mener jeg burde legge opp tiden fremover slik at jeg får lest strukturert og det som høyst nødvendig er, da jeg fint klarer meg med en stå karakter. (noe høyere er ikke og forakte, men litt realistisk er jeg da..) Jeg har sinus bøkene, og ser meg litt blind på all pensum, og vil så gjerne gjøre det jeg absolutt må siden jeg nå da beg. og få elendig tid..

Så tips og gode råd taes imot med et stort takk!! Jeg er litt rotete av meg når det gjelder matematikk, så hvis noen kan gjøre den tiden fremover litt lysere for meg med og trekke ut det viktige som gjør min lesing litt mere strukturert fremover, blir jeg veldig glad.... :)

Mvh

Anette
Morgan
Noether
Noether
Innlegg: 27
Registrert: 10/01-2006 21:12
Sted: Fjellhamar

Hei!

Antar at du tenkte å ta privatisteksamen, og da er dessverre løpet kjørt, for slikt må man melde seg opp til i begynnelsen av januar. Mulig Bjørknes kan fikse noe mot klekkelig betaling, men ellers anbefaler jeg deg å kontakte Oslo Voksenopplæring på Sinsen og ta matte der neste år.

Lykke til!
1my
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 13/02-2006 17:50

Ja, som privatist. Men nå er jo heller ikke det min problemstilling, om hvor, når og evt. om jeg er meldt opp. For det er jeg nemlig, jeg bor i Fr.stad og har meldt meg opp til våren..
Sånn, siden vi har fått avklart det kan du/dere kanskje hjelpe meg med det jeg skrev i mitt forrige innlegg...? :)
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

1MY-pensum bygger veldig mye på hva du lærte i ungdomsskolen. Start med det helt grunnleggende innenfor matematikken; uten teknkisk regning er det vanskelig å bli god i matematikk.

Skaff deg en 1MY-bok, gå igjennom alle kapitlene, og gjør MASSE oppgaver, og prøv å få tak i noen gamle eksamenshefter. Lykke til!
Svar