2 spørsmål angående R1 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
martihinking

Hei!

Har et spørsmål angående siste oppgave på del 2 i R1 eksamen 2019. bevis at CIG er 90 grader.

Jeg forkalrte på eksamen at jeg tok en normal fra punkt H ned på AC (kalte dette punkt p) derretter er trekant CPH og CGI formlike, vinkel HCP= vinkel GCI (toppvinkeler) og vinkel G= vinkel CHP, tilsutt er de 2 andre vinkelen 90 grader hver.
Får jeg null utelling for dette?

En annen ting jeg også lurer på er, jeg leverte på ark og på CAS fra del 2. Er det slik at arkene bare blir sett på som kladdark? siden noen av oppgavene gjorde er på ark, mens annet på PC
gjest1234566

1: Nei

2: Innføring på eksamens arkene regnes som besvarelse, med mindre du ikke førte opp svarene på selve kladdearkene
tormund03

gjest1234566 skrev:1: Nei

2: Innføring på eksamens arkene regnes som besvarelse, med mindre du ikke førte opp svarene på selve kladdearkene
Ok takk :) så jeg får litt poeng for fremgangsmetoden min? ser i fasiten som er lagt ut at man snakker om sirkel perifer osv.
Svar