2PY eksamen høst 2019

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Oppgaven som pdf:
2PY_H19.pdf
(1.78 MiB) Lastet ned 38860 ganger
Hest

Ingen som har no innspill?
Gjest

Sjekk fasit til 2P. Eksamen er nesten identisk, minus siste oppgave.
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Vedlagt er løsningsforslag på oppgave 8.

For resten av del 2, sjekk mitt forslag for 2P.
Vedlegg
Oppg 8 2PY.odt
Løsning oppg 8, 2PY
(25.71 kiB) Lastet ned 2214 ganger
michskau
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 16/11-2019 21:15

Hei, jeg bare lurte på nå som jeg har tatt 2py eksamen, og sett over fasit. Så ser jeg at jeg ikke har nødvendigvis svart riktig 100% på alle oppgavene. Mer som 2/4 og 3/4 og 4/7 av en oppgave også videre. Men selve formellene og oppsett er ganske så riktig. Har bommet litt på de mer avanserte men selve de første oppgavene og spørsmål A og B er som regel riktige. Lurte bare på om dette er greit nok til å stå? (har også bommet hvor selve formell er riktig men en liten utrengning var feil)

lurte bare på hvordan en prosses på å avgjøre hvor mye en oppgave poengsystem fungerer. hvis feil sluttsvar selv om det er riktig formel tilsvarer det absolutt 0 poeng?
75976

michskau skrev:Hei, jeg bare lurte på nå som jeg har tatt 2py eksamen, og sett over fasit. Så ser jeg at jeg ikke har nødvendigvis svart riktig 100% på alle oppgavene. Mer som 2/4 og 3/4 og 4/7 av en oppgave også videre. Men selve formellene og oppsett er ganske så riktig. Har bommet litt på de mer avanserte men selve de første oppgavene og spørsmål A og B er som regel riktige. Lurte bare på om dette er greit nok til å stå? (har også bommet hvor selve formell er riktig men en liten utrengning var feil)

lurte bare på hvordan en prosses på å avgjøre hvor mye en oppgave poengsystem fungerer. hvis feil sluttsvar selv om det er riktig formel tilsvarer det absolutt 0 poeng?
Jeg har også tatt den og lurer på det samme selv, men det spørs hvordan sensor ser på det. Synes det var mye å gjøre på del 2 fikk ikke gjort alt. Geogebra tar så lenge å gjøre en oppgave synes jeg. Og del 1 var så mye tall I den første oppgave jeg telte alle tallene og fikk feil tall når jeg skulle dele med 20 ble det jo feil. :cry:
michskau
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 16/11-2019 21:15

Hei ville bare si at anbefaler på det sterkeste framover og lere og dele/gange med store tall med denne løsningen. https://matematikk.net/side/Multiplikasjon_og_divisjon

Dette gjorde sånn at jeg kunne gange og dele alle tall uten noen som helst problem.
Svar