Geometri - Formlikskap og forholdstal

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Egiljang
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 06/08-2019 12:40

Hei :)

Eg treng hjelp med ei oppgåve der det er vanskeleg å finna
ut av utrekninga der ein skal finna linært forholdstal med bl.a ei side
som har ei lengd som er delvis kjent.

Oppgåveteksten lyder: Kva blir det linære forholdstalet?

Fasit gir svaret: f=1.

Det verkar som ein kan anta fasitsvaret ut i frå oppgåveteksten som oppgir at BE=AB. At BE=AB verkar å insinuera
at trekantane ikkje berre er formlike, men også like store. Då vil også to og to sider vera like store, og forholdet
mellom einsliggjande sider vil vera lik 1. Er dette eit "rett resonement" som grunngir fasitsvaret godt nok?
Dersom eg skulle vist det med utrekning, så sit eg fast. Då alle sidene er ukjente forutan DE som er 46m
og AC som er 16+X m. Er det nokon som kan hjelpa meg med utrekninga?

Har lagt ved bilete av oppgåva og eksempelet som det vert referert til i oppgåva.
Vedlegg
geometri linært forholdstal 2av2.JPG
geometri linært forholdstal 2av2.JPG (904.42 kiB) Vist 720 ganger
geometri linært forholdstal 1av2.JPG
geometri linært forholdstal 1av2.JPG (404.95 kiB) Vist 720 ganger
josi

[quote="Egiljang"]Hei :)

Eg treng hjelp med ei oppgåve der det er vanskeleg å finna
ut av utrekninga der ein skal finna linært forholdstal med bl.a ei side
som har ei lengd som er delvis kjent.

Oppgåveteksten lyder: Kva blir det linære forholdstalet?

Fasit gir svaret: f=1.

Det verkar som ein kan anta fasitsvaret ut i frå oppgåveteksten som oppgir at BE=AB. At BE=AB verkar å insinuera
at trekantane ikkje berre er formlike, men også like store. Då vil også to og to sider vera like store, og forholdet
mellom einsliggjande sider vil vera lik 1. Er dette eit "rett resonement" som grunngir fasitsvaret godt nok?
Dersom eg skulle vist det med utrekning, så sit eg fast. Då alle sidene er ukjente forutan DE som er 46m
og AC som er 16+X m. Er det nokon som kan hjelpa meg med utrekninga?

Har lagt ved bilete av oppgåva og eksempelet som det vert referert til i oppgåva.

"At BE=AB verkar å insinuera
at trekantane ikkje berre er formlike, men også like store."
At BE = AB ikke bare insinuerer, men medfører med nødvendighet at de formlike trekantene ikke bare er " like store", men i tillegg kongruente.

"Då vil også to og to sider vera like store, og forholdet
mellom einsliggjande sider vil vera lik 1. Er dette eit "rett resonement" som grunngir fasitsvaret godt nok?"
Ja, det er poenget.
Siden trekantene er kongruente, har vi at AC = DE. AC = x + 16m, De = 46m. Da finner du x lett.
Svar