Hvilken S1-bok?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
toffeldyr

Hei!
Jeg skal ta opp S1 dette semesteret, som privatist.
Har sett på Bjørknes privatskole sine sider, og de bruker Aschehoug sin S1-bok. Selv brukte vi Cappelen Damm på videregående skole.

Jeg lurer egentlig bare på om den ene boken er bedre enn den andre mtp. forklaring av pensum, innhold, oppgavetyper og så videre. Noen av dere som har meninger angående det?

Takk på forhånd! :D
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Jeg tenker alle lærebøkene er gode.
Siden du brukte Sinus fra Cappelen Damm da du var elev på vgs og er kjent med den, anbefaler jeg deg å bruke lærebok fra samme forlag igjen.
Jeg har undervist en del år og bruker lærebok fra Cappelen Damm i alle kurs.

Det viktigste er at du har siste versjon av forlagets lærebok. Dette særlig på grunn av oppgaver som skal/kan løses i Geogebra/CAS.
Videre vil jeg tipse deg om at det er viktig å løse de siste avholdte eksamener som du finner her på forumet. Ikke se på løsningsforslag før du evt sitter bom fast!
Om det er en mulighet for det, delta på undervisningen på din nærmeste videregående skole! Jeg har latt privatister delta på min undervisning flere ganger. (Nå pådrar jeg meg vel Bjørknes' vrede......)

Sinus S1 har en god hjemmeside som du vil dra nytte av:
https://sinus-s1.cappelendamm.no/

Lykke til!
Svar