2p-eksamen vår2020

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest2

Aleks855 skrev:Jeg antar Kristian laster det opp i denne tråden. Ikke vær utålmodig :lol:
Haha, wooow! Jeg er ikke utålmodig, men spør fordi han sa han skulle slette tråden, thats all:p
kjetil78
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 25/05-2016 22:03

Er det ingen som har mulighet til å laste opp oppgavesettet? Hadde vært interessant å se oppgavene.
Gjestebruker

Gjest2 skrev:
Aleks855 skrev:Jeg antar Kristian laster det opp i denne tråden. Ikke vær utålmodig :lol:
Haha, wooow! Jeg er ikke utålmodig, men spør fordi han sa han skulle slette tråden, thats all:p
yøs, du forstår tydeligvis ikke norsk. Han skulle ikke slette tråden, men sitt eget innlegg med personlig email
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Da har jeg fått oppgavesettet med bilder på mail og ser på en av delene i kveld. Resten antakelig i morgen.
Sist redigert av Kristian Saug den 21/05-2020 12:45, redigert 1 gang totalt.
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Jeg mottok oppgavesettet på 2P-Y i går kveld og vedlagt er mitt løsningsforslag for del 2.
Kommer med LF for del 1 i løpet av dagen!
Vedlegg
2P-Y, Vår 20 del 2.odt
(329.73 kiB) Lastet ned 2903 ganger
zoz
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 20/05-2020 20:20

Kristian Saug skrev:Hei,

Jeg mottok oppgavesettet på 2P-Y i går kveld og vedlagt er mitt løsningsforslag for del 2.
Kommer med LF for del 1 i løpet av dagen!
takk for hjelpen

i oppgave 5 spørsmål b har jeg skrevet at jeg kan ikke argumentere for at standardavvik i mate er høyere enn standardavvik i norsk fordi forskjellen mellom karkterene i norsk er høyere enn forskjellen mellom karakterene i mate, derfor bli standardavvik i norsk høyere enn standardavvik i mate.

hva tror du !!

takk igjen for hjelpen :D
kjetil78
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 25/05-2016 22:03

Kristian Saug skrev:Hei,

Jeg mottok oppgavesettet på 2P-Y i går kveld og vedlagt er mitt løsningsforslag for del 2.
Kommer med LF for del 1 i løpet av dagen!
Kunne du ha lagt ut oppgavene også?
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Vedlagt LF for 2P-Y, Vår 2020, del 1
Vedlegg
2P-Y, Vår 20 del 2.pdf
(213.04 kiB) Lastet ned 3048 ganger
zoz
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 20/05-2020 20:20

hei.
noen vet hva tid får vi svar på skriftilg eksamen
Gjestebruker

zoz skrev:hei.
noen vet hva tid får vi svar på skriftilg eksamen

god forgen
Du får eksamensresultatene i 2/3 av juni en gang
Gjest2

Takk for løsningsforslag! Oppdaget at jeg har brukt feil benevning på 7,1 i oppgaven om daglengde. Har skrevet sekunder :shock: men på oppgaven før skrev jeg minutter, som det selvfølgelig skulle vært på den andre også. Er det vanlig at man får noe poeng for denne oppgaven eller er det 0 uttelling da?

Det samme på regnskapsoppgaven, jeg har ikke fått til hvisformelen, så regnskapet er kun riktig frem til hun har over 100 000 på konto :P kan jeg forvente å få poeng her?
Nicolai192

Hei!
Ser at det er blitt lagt ut løsningsforslag for Del 2 her, men er det noen som har løsningsforslag for del 1 ferdigstilt? :D
Gjest

Nicolai192 skrev:Hei!
Ser at det er blitt lagt ut løsningsforslag for Del 2 her, men er det noen som har løsningsforslag for del 1 ferdigstilt? :D

2PY Del 1 løsning står noen poster over spørsmålet ditt ,for 1P Del 1 kommer sikkert etterhvert :D :D
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Oppgaven:
2P vår 2020.pdf
(1.56 MiB) Lastet ned 38126 ganger
Svar