Løsningsforslag p1 eksamen vår2020.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Ensoo99
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 22/05-2020 14:37

Hei!
Er det noen flinke folk der ute som har mulighet til å legge ut et løsningsforslag av 1 p vår 2020 eksamen?

Hvor mange poeng må til for å berge en 4er?

Noen som har peiling, setter enormt pris på svar :)
Senci777
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 23/08-2019 00:09

I følge sensorveiledningen er det 35 poeng for å få karakter 4 på 1P:)
Ensoo99
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 22/05-2020 14:37

Takk for svar! Hadde vært veldig behjelpelig om løsningsforslaget kunne kommet ut fortløpende. Veldig avgjørende for meg og mange andre sikkert. I disse coronatider er det greit å ha noe å rutte med :)
svar

Ensoo99 skrev:Takk for svar! Hadde vært veldig behjelpelig om løsningsforslaget kunne kommet ut fortløpende. Veldig avgjørende for meg og mange andre sikkert. I disse coronatider er det greit å ha noe å rutte med :)

løsningsforslaget faller ikke fra himmelen automatisk ned på forumet. det tar tid å lage og noen må bruke tiden sin på dette
gjestccc

svar skrev:
Ensoo99 skrev:Takk for svar! Hadde vært veldig behjelpelig om løsningsforslaget kunne kommet ut fortløpende. Veldig avgjørende for meg og mange andre sikkert. I disse coronatider er det greit å ha noe å rutte med :)

løsningsforslaget faller ikke fra himmelen automatisk ned på forumet. det tar tid å lage og noen må bruke tiden sin på dette
Han som startet tråden mente sikkert at UDIR burde legge ut løsningsforslag på nettet når eksamen er over. Må innrømme at jeg er ganske satt ut over hvor frekke folk er på dette forumet. Virker som om 90% her har skikkelig dårlig attitude!
gjestccc

svar skrev:
Ensoo99 skrev:Takk for svar! Hadde vært veldig behjelpelig om løsningsforslaget kunne kommet ut fortløpende. Veldig avgjørende for meg og mange andre sikkert. I disse coronatider er det greit å ha noe å rutte med :)

løsningsforslaget faller ikke fra himmelen automatisk ned på forumet. det tar tid å lage og noen må bruke tiden sin på dette
Han som startet tråden mente sikkert at UDIR burde legge ut løsningsforslag på nettet når eksamen er over. Må innrømme at jeg er ganske satt ut over hvor frekke folk er på dette forumet. Virker som om 90% her har skikkelig dårlig attitude...
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Legg ut oppgavesettet, så kan jeg prøve å få laget et løsningsforslag i løpet av noen dager.

Utdanningsdirektoratet utsteder verken løsningsforslag eller fasit for elever eller sensorer. Det er opp til hver enkelt sensor å lage sin egen fasit. Men alle skal forholde seg til Forhåndssensurrapporten som direktoratet utsteder om ca en uke (etter at et utvalg av sensorene har vurdert et antall besvarelser og gitt tilbakemeldinger).

Forhåndssensurrapport blir lagt ut på udir.no, Eksamen og prøver, Finn eksamensoppgaver. Søk så 1P!
Sist redigert av Kristian Saug den 22/05-2020 15:19, redigert 1 gang totalt.
Ensoo99
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 22/05-2020 14:37

Hei igjen.
Selvfølgelig er jeg klar over at privatpersoner bruker sin egen fritid til nytte for oss andre. Dette har jeg stor respekt for, og jeg forventer heller ikke at fasiten skal dette fra himmelen. Det var bare en vennelig forespørsel fra min side. Hvis jeg har virket arrogant vil jeg beklage for dette. Igjen dere som bruker tiden deres på dette fortjener all hyllest, evt pusterom da dette gjøres frivillig. Beklager igjen... :cry:
Ensoo99
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 22/05-2020 14:37

Jeg har ordrettet meg veldig feil. Beklager igjen.
kjellco
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 22/05-2020 15:23

.
Sist redigert av kjellco den 22/05-2020 16:30, redigert 2 ganger totalt.
Gjest

gjestccc skrev:
svar skrev:
Ensoo99 skrev:Takk for svar! Hadde vært veldig behjelpelig om løsningsforslaget kunne kommet ut fortløpende. Veldig avgjørende for meg og mange andre sikkert. I disse coronatider er det greit å ha noe å rutte med :)

løsningsforslaget faller ikke fra himmelen automatisk ned på forumet. det tar tid å lage og noen må bruke tiden sin på dette
Han som startet tråden mente sikkert at UDIR burde legge ut løsningsforslag på nettet når eksamen er over. Må innrømme at jeg er ganske satt ut over hvor frekke folk er på dette forumet. Virker som om 90% her har skikkelig dårlig attitude...

det at du er satt ut er en annen sak. Poenget er at folk må være tålmodig, mange nye brukere forventer løsningsforslag servert samme dag og "fort" etter eksamen. Hold deg til 1 innlegg istedenfor 3
Gjest

Er det noen som har mulighet til å
legge ut oppgavene?
sansyv
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 22/05-2020 20:26

Mitt løsningsforslag. Mulig det er feil underveis, men burde være rettet opp i nå :)
Vedlegg
Fasit 1P Matematikk Vår 2020 Del 1 og Del 2 (Utkast 3).pdf
(3.06 MiB) Lastet ned 6944 ganger
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Hei,

Vedlagt er løsningsforslag for 1P, vår 2020, del 2.
Del 1 kommer straks!
Vedlegg
1P Vår 20, del 2.odt
(281.26 kiB) Lastet ned 398 ganger
Sist redigert av Kristian Saug den 22/05-2020 22:26, redigert 6 ganger totalt.
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

Og her er LF for 1P, Vår 2020, del 1.
Vedlegg
1P Vår 20, del 1.pdf
(74.86 kiB) Lastet ned 384 ganger
Sist redigert av Kristian Saug den 22/05-2020 21:57, redigert 3 ganger totalt.
Svar