Føring av digital eksamen (del 2), matematikk 1P-Y

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Teskje123
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 15/11-2018 13:38
Sted: Oslo

Hei,

Er det slik at for hver oppgave, så skal man starte en ny side? Vet at man skal gjøre dette på skriftlige eksamener, i alle fall på høyere nivå, men vet ikke om det samme gjelder for digital eksamen på videregående-nivå? Personlig ville jeg ha gjort det, men tenkte å høre om det var noen her inne som har andre meninger? Dette spørsmålet gjelder for øvrig både for del 1 og del 2.

Jeg tar eksamen som privatist, og det er en stund siden jeg gikk på skolen, så jeg må ærlig innrømme at digital besvarelse i matematikk er litt ukjent farvann for meg.

Jeg har lastet ned GeoGebra, Excel og annet materiell som kan være nyttig, da jeg har forstått det slik at vi ikke har tilgang til internett under eksamen, eller bare delvis tilgang. I tillegg har jeg sett på en del gamle eksamensoppgaver og løsningsforslagene til dem.

Andre tips tas også i mot med stor takk :D
SveinR
Abel
Abel
Innlegg: 635
Registrert: 22/05-2018 22:12

Hei, det er ikke noe krav om det, men i Del 2 kan det nok være nyttig for å øke ryddigheten. Det skal sies at for 1P-Y så er det fortsatt vanlig at flere av Del 2-oppgavene er greie å løse "på papir", stort sett er det kun et par oppgaver som krever Excel (det er ikke noe krav om GeoGebra/graftegner/CAS i 1P-Y).

For Del 1 vil jeg si at det for dette faget er meningsløst å lage en ny side til hver oppgave - oppgavene er ofte såpass "korte" at da blir det veldig mye blanke områder som er ubrukt på hver side.
Teskje123
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 15/11-2018 13:38
Sted: Oslo

Jeg skulle gjerne heller ha gjort dette på papir ja, mye enklere. Men som du sier så er jo noen oppgaver basert på excel, så jeg må sikkert bare finne meg i det.

Det er jeg enig i, det er mye sløsing av papir.

Takk for svar!
Svar