eksamen spm

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
krissss

Hei. Jeg lurer på noe ift del en på eksamen og det å vise utregninger. Er det nødvendig å vise utregning for noe så enkelt som feks 500 - 45? Vil ikke få noe trekk for så små ting men er lenge siden jeg har gått på skolen så husker ikke helt hvor dypt man må gå.
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

krissss skrev:Hei. Jeg lurer på noe ift del en på eksamen og det å vise utregninger. Er det nødvendig å vise utregning for noe så enkelt som feks 500 - 45? Vil ikke få noe trekk for så små ting men er lenge siden jeg har gått på skolen så husker ikke helt hvor dypt man må gå.
Hvis du med vise utregninger på 500-45 som i det å sette opp stykket og regne det manuelt med oppsett og hele pakka istedet for via hoderegning, så nei, ikke med mindre selve oppgaven er å trekke et tall fra et annet.
Svar