forhåndssensur r1 og r2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
gærningen

Hei! Når kommer forhåndssensuren på r1 og r2 for vår 2020? Lurer også på hvor jeg finner forhåndssensuren på høst 2019 i begge fagene ettersom de ikke er å finne på udir sine sider.
Kristian Saug
Abel
Abel
Innlegg: 637
Registrert: 11/11-2019 18:23

gærningen skrev:Hei! Når kommer forhåndssensuren på r1 og r2 for vår 2020? Lurer også på hvor jeg finner forhåndssensuren på høst 2019 i begge fagene ettersom de ikke er å finne på udir sine sider.
Hei,

Det lages ikke forhåndssensurrapporter for høstterminene. Merkelig nok. Mulig det er fordi "bare" (eller hovedsaklig) privatister tar eksamen da.
Og nå skjer det samme for vårens eksamener. Kanskje av samme grunn. Dette synes jeg er beklagelig, siden også noen av disse ekamenene selvsagt kan være i kategorien "noe høy vanskegrad" eller "noe for stor arbeidsmengde" med påfølgende justering av poenggrensene.

Lektor.
Seb1929
Noether
Noether
Innlegg: 29
Registrert: 19/11-2019 18:12

Kristian Saug skrev:
gærningen skrev:Hei! Når kommer forhåndssensuren på r1 og r2 for vår 2020? Lurer også på hvor jeg finner forhåndssensuren på høst 2019 i begge fagene ettersom de ikke er å finne på udir sine sider.
Hei,

Det lages ikke forhåndssensurrapporter for høstterminene. Merkelig nok. Mulig det er fordi "bare" (eller hovedsaklig) privatister tar eksamen da.
Og nå skjer det samme for vårens eksamener. Kanskje av samme grunn. Dette synes jeg er beklagelig, siden også noen av disse ekamenene selvsagt kan være i kategorien "noe høy vanskegrad" eller "noe for stor arbeidsmengde" med påfølgende justering av poenggrensene.

Lektor.
Det er faktisk helt utrolig at dem i gjør. Skjønner ikke poenget med ikke gjøre det for alle.
Gærningen

Huff, det var synd syntes jeg!
Svar