1T Pensum på 2 måneder?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
FraPtilT
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 05/08-2020 22:32

Jeg jobber med 1T på egenhånd (og med hjelp fra dere) og nå som oppmeldingsfristen (15 september) nærmer seg for høsteksamen, så lurte jeg på om det er realistisk å komme seg gjennom boka/pensum og forstå alt på 2 måneder? Har karakter 3 i 2P fra VGS, så har vært gjennom noe av stoffet tidligere. Kapitler som geometri og sannsynlighet ser litt skremmende ut, men har ikke kikka noe nøye på det.

Noen som har erfaringer å dele? Tenker det kanskje kan være lurt å drøye til våreksamen for en dypere forståelse og mindre pes, men da kommer jeg ikke inn på universitets-studiet jeg ønsker neste høst (må ta opp flere fag). Er vel bare en personlig vurdering det her, men tar gjerne imot tanker og innspill
Gjest

hva skal du studere?
FraPtilT
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 05/08-2020 22:32

Gjest skrev:hva skal du studere?
Så for meg økologi på NMBU Ås.
Kokiki
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 10/08-2020 19:05

Jeez, jeg tenkte å gå gjennom 1t på 2 måneder. Husker 0 matte fra før..
kanskje vi kunne hjelpe hverandre
jjberg
Cayley
Cayley
Innlegg: 75
Registrert: 30/10-2019 18:27

Jeg jobber meg også gjennom 1T boka på egenhånd, og har snart jobbet i 2 måneder med det. Det er en evighet siden jeg hadde matte på videregående, så jeg hadde glemt det meste. Men fikk 4ere og 5ere den gangen. I snitt har jeg gjerne jobbet 2 timer daglig med matten (helger inkludert), og så langt er jeg kommet til midten av kapittel 7 av 9. Men da går jeg relativt grundig gjennom kapitlene, og prøver å virkelig forstå matten i stedet for å bare suse igjennom. Det vil jo lønne seg på sikt.

Så for å svare på spørsmålet ditt, det er fullt mulig, men det spørs jo og om du bare ønsker å bestå eller få en god karakter? Og på hvor god tid du har hver dag til å studere. For min egen del tar jeg meg heller litt bedre tid, så slipper jeg å bli frustrert når ting ikke går veien (for det vil du oppleve mye av). Trøsten er at du vil klare det hvis du bare står på. Og det er MASSE god hjelp å få her inne, så lenge du ikke bare er ute etter å få fasiten.

Vil også anbefale https://udl.no/
Svar