Iht. hjelpemidler på eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
DonRonito
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 23/03-2020 12:17

Hei,

Jeg gjør alle mine oppgaver på iPad og har bl.a kalkulator og notater på iPad. Vil jeg kunne bruke ipaden på eksamen - dog uten internett? I tillegg til en bærbar PC for å føre opp innleveringen?
privatist12

Du kan ikke bruke Ipaden på eksamen nei! Del 1 er forhånd og del 2 er PC og en vanlig kalkulator.
DonRonito
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 23/03-2020 12:17

Takk for svar. Så selv om alle hjelpemidler utenom internett/kommunikasjon er lov så gjelder ikke ipad som notatblokk eller geogebra samt evt. kalkulator?
SveinR
Abel
Abel
Innlegg: 636
Registrert: 22/05-2018 22:12

Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke et nettbrett, så lenge denne ikke har eget sim-kort med mulighet for f.eks. mobildata-tilgang.

Osloskolen skriver følgende: "For nettbrett: Du må kunne lagre dine filer lokalt, ikke i "skyen". Du kan ikke bruke WiFi eller
Bluetooth for å koble til tastatur."
https://www.oslo.kommune.no/skole-og-ut ... l-eksamen/

For sikkerhets skyld ville jeg tatt kontakt med skolen du skal gjennomføre eksamen ved.
DonRonito
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 23/03-2020 12:17

Takk, Svein. Dette samsvarer med min konklusjon også. Årsaken til nettbrett er fordelen av å ha den som kladdebok. Er uten simkort. Men kan være ulik synsing fra skole til skole, så jeg bør nok sjekke med skolen ja :)
Svar