øvingsoppgaver i r2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
theapprentice2

Hei, jeg skal ha eksamen i r2 i november og helt ærlig henger jeg litt etter. Har belaget meg på å bruke videoer på nett men synes det er vanskelig å finne liksom en liste over oppgaver som jeg kan gjøre for å øve på akkurat det jeg så video om. Jeg har sinus r2 boka. Prøvde meg på å se videoer på ask sin side men de anbefaler en helt annen bok å gjøre oppgaver fra.

på forhånd takk
Maggiatus

theapprentice2 skrev:Hei, jeg skal ha eksamen i r2 i november og helt ærlig henger jeg litt etter. Har belaget meg på å bruke videoer på nett men synes det er vanskelig å finne liksom en liste over oppgaver som jeg kan gjøre for å øve på akkurat det jeg så video om. Jeg har sinus r2 boka. Prøvde meg på å se videoer på ask sin side men de anbefaler en helt annen bok å gjøre oppgaver fra.

på forhånd takk
Har du noen spesifikke videoer å vise til?

Går kanskje litt off-topic her, men hvilke strategier har du før eksamen, og hvor langt har du kommet i pensum? Lurer på dette da jeg også skal gå opp til privatisteksamen i R2 nå i november. Har sett en del videoer av både UDL, Håvard Tjøstheim, Per Husum og Lektor Thue (både 1T, R1 og R2). Jeg tror det er viktig å ikke belage seg for mye på videoer, det bør kun være et supplement. Jeg synes det har funket bra å se på videoer rundt de ulike temaene, for og så lese på disse i boken (eller omvendt).

Jes leser i en gammel forkurs bok fra 2009 (Sinus forkurs for ingeniørutdanning). Jeg synes denne boken dekker de aller fleste tema som har blitt gjennomgått av de videoene jeg har sett.
Svar