S1 H20 Løsningsforslag?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

fjejeijf

Anonymmm skrev:Hvor finner man sensorveiledning? Snodig at man må vise at svare er rett selv om man har skrevet riktig svar...?

Jeg hadde også 233 og 17 for 4915kr i fortjeneste for 3d
Helt enig! Syns det er rart å trekke for det. Jeg sjekket at løsningen var gyldig ''i hodet'', men visste ikke at det var noe som måtte vises... Sensorveiledningen ligger på udir:)
--V--

fjejeijf skrev:
Anonymmm skrev:Hvor finner man sensorveiledning? Snodig at man må vise at svare er rett selv om man har skrevet riktig svar...?

Jeg hadde også 233 og 17 for 4915kr i fortjeneste for 3d
Helt enig! Syns det er rart å trekke for det. Jeg sjekket at løsningen var gyldig ''i hodet'', men visste ikke at det var noe som måtte vises... Sensorveiledningen ligger på udir:)

Hvor på udir finner man sensorveiledning. Har lett og finner ikke. Kan en av dere sende link?
ldfmlfmerøkf

vis man har fått 49 poeng er det en 5'er?
får å få en 6'er kan man ligge på 5+ lissom?
dflskdflk

synes dere del 2, oppgave 1 var egentlig vanskelig ? eller er det bare jeg som synes det?
ejeijeijei

dflskdflk skrev:synes dere del 2, oppgave 1 var egentlig vanskelig ? eller er det bare jeg som synes det?

Den siste deloppgaven var litt rar, men ellers var oppgaven ganske rett frem syns jeg
ejkijei

ldfmlfmerøkf skrev:vis man har fått 49 poeng er det en 5'er?
får å få en 6'er kan man ligge på 5+ lissom?
Ja, det er en 5'er. Den veiledende grensen for 6 er 56 poeng
Jonibravo

LektorNilsen skrev:Her er løsningsforslag til del 1. (Legger ut fullstendig, altså del 1 og del 2 samlet, når dette er klart).

Beklager på forhånd for en noe avansert løsning av oppgave 5b, men jeg kom ikke på noen annen måte i farten. (Bortsett fra å eventuelt prøve seg frem).

Setter ellers stor pris på tilbakemeldinger. Og da særlig om det skulle ha sneket seg inn noen feil. Det er fort gjort når en prøver å "levere" raskt ;)
Hva tenker du om vanskelighetsgraden på denne eksamen kontra tidligere? Tror du det kanskje blir noe nedjustering i poengskalaen for de ulike karakterene?
yraasvai
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 11/11-2020 20:45

LektorNilsen skrev:Her er løsningsforslag til del 1. (Legger ut fullstendig, altså del 1 og del 2 samlet, når dette er klart).

Beklager på forhånd for en noe avansert løsning av oppgave 5b, men jeg kom ikke på noen annen måte i farten. (Bortsett fra å eventuelt prøve seg frem).

Setter ellers stor pris på tilbakemeldinger. Og da særlig om det skulle ha sneket seg inn noen feil. Det er fort gjort når en prøver å "levere" raskt ;)
Ser at jeg har gjort noe annet enn fasiten på oppgave 7 i del 1. Klarer ikke å forstå hvor det gikk galt? Tror dere jeg får noe som helst uttelling på dette? Jeg trodde jeg forsto optimering
Vedlegg
9A46B3CC-0C4D-4AAF-8D1A-DCC0360EF086.jpeg
9A46B3CC-0C4D-4AAF-8D1A-DCC0360EF086.jpeg (161.58 kiB) Vist 1666 ganger
Svar