Levering av del to på 1P-eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
honnniii

Hei!

Jeg har lest meg opp på matematikk 1P og S1, og har begge disse eksamenene i høst som privatist. Jeg lurer litt på hvordan man bør levere del 2? Det står på UDIR at man IKKE kan levere delvis på papir og delvis digitalt, men at skolen kan skanne eventuelle papirer og levere disse gjennom pgsa. Men jeg er usikker på hvordan dette foregår på privatisteksamen?

I S1 er ikke dette noe problem: det meste skjer på Geogebra, og det er bare å legge alt inn og levere som en komplett presentasjon. Men i 1P er det i tillegg til geogebra og exel oppgaver om geometri og venndiagram etc - ting jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få med uten å tegne for hånd. Har noen tips eller erfaring her?
mattenoob123
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 11/11-2020 15:18

Jeg leverer alt på pc. Bruker word. Hvis det er noe jeg må tegne, bruker jeg å trykke på tegn, også tegne det inn. Men syntes det meste går fint ann å skrive inn uten å tegne også.

brøk skriver jeg bare eks.: 1/2 * 3/4
honiii

Ok, takk!

Ja, man får jo f.eks velge mellom venndiagram og krysstabell, og tabeller kan man jo lage i word.

Lurer også på noe: jeg har løst en del oppgaver, og ser at mange av løsningsforslagene viser utregninger. Mange av disse kunne man jo bare plottet inn i geogebra og klipt ut svaret, men da får man ikke vist at man klarer å stokke om på formler og gjøre om til likninger og slikt. Er det slik at man kan bruke geogebra til "alt" på del to, eller bør man vise at man kan manuelt også?
Svar