Eksempeloppgave 1T fagfornyelsen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

eksamen ny ordning - 1T.pdf
(1.45 MiB) Lastet ned 14096 ganger
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Og dette er en heldigital eksamen med alle hjelpemidler hele veien?
Bilde
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Ja, slik vil UDIR ha det.....
Mattebruker

Her er mykje nytt i forhold til " gamal " 1T - plan. Det mest iaugefallande trekket er at oppgavene er retta mot " rein problemløysing " i større grad enn det vi kjenner frå den tradisjonelle 1T-eksamen. Vanskeleg å få auge på ein typisk "redningsplanke" i dette oppgåvesettet. Tør påstå at vanskegraden ligg jamt over høgre enn noverande 1T-eksamen. Den nye oppgavetypen appellerer til dei elevane som " elskar faget " og tek kvart einaste problem som ei personleg utfordring. Men eg er stygt redd for at midels flinke elevar vil få problem med å møte dei nye krava. Om UDIR ikkje modererer ambisjonane sine
på vegne av komande 1T- kandidatar , kan vi frykte at elevane rømer frå faget. Det er vel ikkje meininga med nyordninga.
Vil likevel nemne eitt problem ( Oppgåve 10 ) som fanga interessa. Programmering var tidlegare eit eige valfag innafor vgs allmennfag ( noverande studiespeialisering ). No er denne disiplinen " baka inn " inn i 1T-kurset. Og det er greitt nok. Men da må ein samtidig minne om at det krevst mykje øving for å tileigne seg gode ferdigheiter som programmerar. Programmeringsdelen i OPPG.10 er rett nok ikkje spesielt krevande , gitt at grunnleggjande ferdigheiter er innarbeidd på førehand. Men for å kunne løyse det aktuelle problemet gjennom eit dataprogram, må kandidaten( slik eg har tolka oppgåva ) først finne eit allment uttrykk for talet på kvadrat T( n ) i figur nr. n. Har vanskeleg for å tru at ein midels flink elev skjønar denne problemstillinga.
Har også ein annan grunn for å nemne oppg. 10 særskilt. Har tidlegare jobba med programmeringsspråk
( Fortran , Basic, etc. ) som idag ser ut til å vere " utgått på dato ". Pyton er visstnok det det nye data-språket som
blir nytta i vgs. Da lurer eg på om der fins eit dataprogram ( kompilator ) ute på nettet som overfører programinstruksjonane til maskinkode. Og dersom svaret er ja, kan eg som brukar laste ned dette programmet på min PC ?
Håpar at nokon Pyton- kyndig programutviklar kan svare .

Mvh

Pensjonert matte-lærar
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Mattegjest skrev:Da lurer eg på om der fins eit dataprogram ( kompilator ) ute på nettet som overfører programinstruksjonane til maskinkode. Og dersom svaret er ja, kan eg som brukar laste ned dette programmet på min PC ?
Håpar at nokon Pyton- kyndig programutviklar kan svare .
Direkte oversettelse tror jeg ikke finnes. Men det finnes kombinasjoner man kan gjøre for å oppnå tolking av Python-kode til maskinkode. Som et eksempel, så kan man bruke Py2C for å oversette Python til C-kode, som er et av lavnivåspråkene som alltid kompileres til Assembly som en del av prosessen.
Bilde
Mattebruker

Takk for svar , men blei ikkje så mykje klokare. Må vedgå at eg er rimeleg akterutseilt i dette faget.
Emilga
Riemann
Riemann
Innlegg: 1552
Registrert: 20/12-2006 19:21
Sted: NTNU

Mattegjest skrev: ( Fortran , Basic, etc. ) som idag ser ut til å vere " utgått på dato ". Pyton er visstnok det det nye data-språket som
blir nytta i vgs. Da lurer eg på om der fins eit dataprogram ( kompilator ) ute på nettet som overfører programinstruksjonane til maskinkode. Og dersom svaret er ja, kan eg som brukar laste ned dette programmet på min PC ?
Håpar at nokon Pyton- kyndig programutviklar kan svare .
Python er gratis og åpen kildekode, så det kan du laste ned.

Det finnes også mange guider for å lære språket. Men da hovedsakelig på Engelsk.

Man kan også prøve Python in nettleseren (skriv inn 1+2 og trykk enter): https://www.python.org/shell/

Og litt flere eksempler på denne siden:
https://www.learnpython.org/en/Basic_Operators

Basic er nok utdatert i dag, men Fortran lever meg bekjent i beste velgående. Det er også mulig å benytte seg av kompilerte Fortran-funksjoner i et Python-script, dersom man ønsker bedre ytelse. Men sånt blir fort komplisert.
Mattebruker

Takk for tipset , Emilga . Må skaffe meg ei lærebok ( norsk tekst ) i Python programmering. Veit at denne er å få kjøpt . Så
kan eg kome tilbake til saken når boka ligg på bordet.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Løsningsforslag sendt inn til cosinus@matematikk.net:
1T Eksempel Vt 21.docx
(1.85 MiB) Lastet ned 758 ganger
1T Eksempel Vt 21.pdf
(1.52 MiB) Lastet ned 1277 ganger
Mattebruker

Vedk. OPPG. 10-b ( programmeringsdelen )

Eleven ved Ringsaker vgs har levert ei gjennomtenkt og grei løysing, men mykje av utrekninga er utført i CAS. Det kan ikkje
vere meininga med oppgåva. For å få eit program som står " på eigne bein ", må kandidaten vise at han kan løyse det
aktuelle problemet ( finne antal byggeklossar som går med til å lage 100 figurar ) utan å bruke andre hjelpemiddel enn
eigne instruksjonar. I dette tilfelle kan ein relativt lett finne sum byggeklossar ved å legge inn ei FOR-løkke i programmet.
Forslag til løysing:

Def T( x ):
return 3*x**2 + 4*x
sum= 0
N = 100
for i in range( 1, 100 )
sum = sum + T(i)
print( "Vi treng" , sum , " byggeklossar for å lage", N , " figurar " )
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4558
Registrert: 12/12-2008 12:44

Mattegjest skrev:Det mest iaugefallande trekket er at oppgavene er retta mot " rein problemløysing " i større grad enn det vi kjenner frå den tradisjonelle 1T-eksamen. Vanskeleg å få auge på ein typisk "redningsplanke" i dette oppgåvesettet. Tør påstå at vanskegraden ligg jamt over høgre enn noverande 1T-eksamen. Den nye oppgavetypen appellerer til dei elevane som " elskar faget " og tek kvart einaste problem som ei personleg utfordring. Men eg er stygt redd for at midels flinke elevar vil få problem med å møte dei nye krava. Om UDIR ikkje modererer ambisjonane sine
på vegne av komande 1T- kandidatar , kan vi frykte at elevane rømer frå faget. Det er vel ikkje meininga med nyordninga.
Enig i det du skriver her. På flere av disse eksempeloppgavene vil kreativitet og kløkt spille en altfor stor rolle etter min mening (og favorisere de som brenner for faget), og være bedre egnet i typ Abelkonkurransen enn på en eksamen. Dette eksamenssettet er jeg temmelig sikker på at mange av mine tidligere elever som har klart å oppnå karakter 4 i standpunkt gjennom rent hardt arbeid aldri ville klart å få 4 på. Virker totalt overambisiøst fra udir.
Mattebruker

OPPG. 10-b ( betre løysing )


1 def T( x ):
2 return 3*x**2 + 4*x # Talet på byggeklossar i figur nr. x ( x = naturleg tal )
3 sum = 0 # variabel som registrerer (akkumulerer ) samla tal byggeklossar.
4 N = int(input(" Kor mange figurar vil du lage ? " ))
5 for i in range(1 , (N +1 ) ):
6 sum = sum + T( i )
7 Print("Vi treng", sum , " byggeklossar for å lage dei " , N , " første figurane " )

Test: Input N = 100 gir output: Vi treng 1035250 byggeklossar for å lage dei 100 første figurane
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4558
Registrert: 12/12-2008 12:44

Alternativt

Kode: Velg alt

print(sum([3*x**2+4*x for x in range(101)]))
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Mattegjest skrev:Her er mykje nytt i forhold til " gamal " 1T - plan. Det mest iaugefallande trekket er at oppgavene er retta mot " rein problemløysing " i større grad enn det vi kjenner frå den tradisjonelle 1T-eksamen. Vanskeleg å få auge på ein typisk "redningsplanke" i dette oppgåvesettet. Tør påstå at vanskegraden ligg jamt over høgre enn noverande 1T-eksamen. Den nye oppgavetypen appellerer til dei elevane som " elskar faget " og tek kvart einaste problem som ei personleg utfordring. Men eg er stygt redd for at midels flinke elevar vil få problem med å møte dei nye krava. Om UDIR ikkje modererer ambisjonane sine
på vegne av komande 1T- kandidatar , kan vi frykte at elevane rømer frå faget. Det er vel ikkje meininga med nyordninga.
Vil likevel nemne eitt problem ( Oppgåve 10 ) som fanga interessa. Programmering var tidlegare eit eige valfag innafor vgs allmennfag (

Mvh

Pensjonert matte-lærar
Type 1 oppgavene er vel greie, og fungerer vel som en slags "redningsplanke"?
Ellers er vel noen av oppgavene, som oppg 14 (type 3) en "snodig kreativ" oppg.
Også kjøttbolle-oppg på 1P -settet er rar. På grensen til fjollete?!
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Sanjeevan
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 04/05-2023 09:25

Løsningsforslag
Eksamen Eksempelsett 2.pdf
(394.82 kiB) Lastet ned 82 ganger
Svar