Forberedelse R1

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Velociraptor84

God dag kjære mattebrukere.

Jeg er en mann på 36 år som vil ta opp Mattematikk R1 fra videregående skole.

Jeg har gjort lite matte tidligere, og ga vel egentlig ikke faget særlig sjanse mot å kunne like det skal jeg være helt ærlig.

Men jeg lurer på og setter utrolig stor pris på tips og tilbakemeldinger om hvilke eventuelle emner og pensum jeg bør ha forstått og kunne før jeg begynner på R1 Mattematikk i videregående, slik at jeg har håp om i det hele tatt stå. Men vil jo gjøre det greit også da uavhengig av alt annet.

Igjen setter veldig stor pris på dette.

Mvh

Remi Borgen
Anor1

Du burde gå igjennom 1T pensum før du setter i gang med R1.
Lektor Tørrdal

Velociraptor84 skrev:God dag kjære mattebrukere.

Jeg er en mann på 36 år som vil ta opp Mattematikk R1 fra videregående skole.

Jeg har gjort lite matte tidligere, og ga vel egentlig ikke faget særlig sjanse mot å kunne like det skal jeg være helt ærlig.

Men jeg lurer på og setter utrolig stor pris på tips og tilbakemeldinger om hvilke eventuelle emner og pensum jeg bør ha forstått og kunne før jeg begynner på R1 Mattematikk i videregående, slik at jeg har håp om i det hele tatt stå. Men vil jo gjøre det greit også da uavhengig av alt annet.

Igjen setter veldig stor pris på dette.

Mvh

Remi Borgen
Kjøp R1-boken og 1T. Du trenger ikke lese/regne gjennom hele 1T. Jobb i R1 og suppler fra 1T der du føler det er nødvendig. Regn eksamensoppgaver og se på løsninger.
Svar