Det kan nok være lettere å få overblikk over hva som er relevant om du har en bok tilpasset kurset (men pass i så fall på å kjøpe boken tilpasset den gamle læreplanen). Men det skal ikke være noe i 1P-Y som ikke er dekket av den 1P-boken du har, om du har meldt deg opp i den gamle læreplanen. Et annet poeng er at normalt ligger nok eksamensoppgavene til 1P-Y på et noe lavere nivå enn 1P, også innenfor tilsvarende kompetansemål.
Her er alle kompetansemålene i 1P, hvor jeg har markert de som er aktuelle for 1P-Y:
Tal og algebraMål for opplæringen er at eleven skal kunne
- gjere overslag over svar, rekne praktiske oppgåver, med og utan digitale verktøy, presentere resultata og vurdere kor rimelege dei er
- tolke, bearbeide, vurdere og diskutere det matematiske innhaldet i skriftlege, munnlege og grafiske framstillingar
- forenkle fleirledda uttrykk og løyse likningar av første grad og enkle potenslikningar
- tolke og bruke formlar som gjeld daglegliv og yrkesliv
- rekne med forhold, prosent, prosentpoeng og vekstfaktor
- behandle proporsjonale og omvendt proporsjonale storleikar i praktiske samanhengar
GeometriMål for opplæringen er at eleven skal kunne
- bruke og grunngje bruken av formlikskap, målestokk og Pytagoras’ setning til berekningar og i praktisk arbeid
- løyse problem som gjeld lengd, vinkel, areal og volum
- rekne med ulike måleiningar, bruke ulike målereiskapar, vurdere kva for målereiskapar som er formålstenlege, og vurdere kor usikre målingane er
- tolke, lage og bruke skisser og arbeidsteikningar på problemstillingar frå kultur- og yrkesliv og presentere og grunngje løysingar
SannsynMål for opplæringen er at eleven skal kunne
- lage døme og simuleringar av tilfeldige hendingar og gjere greie for omgrepet sannsyn
- berekne sannsyn ved å telje opp gunstige og moglege utfall, systematisere oppteljingar ved hjelp av krysstabellar, venndiagram og val-tre og bruke addisjonssetninga og produktsetninga i praktiske samanhengar
FunksjonarMål for opplæringen er at eleven skal kunne
- gjere greie for omgrepet lineær vekst, vise gangen i slik vekst og bruke dette i praktiske døme, også digitalt
- omsetje mellom ulike representasjonar av funksjonar
- undersøkje funksjonar som beskriv praktiske situasjonar, ved å fastsetje nullpunkt, ekstremalpunkt og skjeringspunkt og tolke den praktiske verdien av resultata
ØkonomiMål for opplæringen er at eleven skal kunne
- gjere greie for og rekne med prisindeks, kroneverdi, reallønn og nominell lønn og berekne inntekt, skatt og avgifter
- vurdere forbruk og bruk av kredittkort og setje opp budsjett og rekneskap ved hjelp av rekneark
- undersøkje og vurdere ulike former for lån og sparing