Eksamen S1 K06 vår 2022

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Oppgaven som pdf:
S1_K06_V22.pdf
(823.38 kiB) Lastet ned 6741 ganger
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Løsningforslag for S1 LK06. Si fra om det er noen feil eller mangler. Ny versjon (fisket litt i Oppgavene 6,8,9 del1).
Vedlegg
S1-V2022-LK06_Løsningsforslag.pdf
(1.76 MiB) Lastet ned 237 ganger
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

Her er mitt løsningsforslag til eksamen S1 (LK06) våren 2022.
Setter pris på tilbekemeldinger om det skulle ha sneket seg inn feil eller mangler.

Ser at det allerede er lastet opp et løsningsforslag her, men det er ofte slik at ulike løsningsforslag har ulike tilnærminger og metoder, så er bare bra å ha flere å velge blant.
Vedlegg
Løsningsforslag eksamen S1 (LK06) våren 2022.pdf
(2.53 MiB) Lastet ned 2719 ganger
PrivatistSRB
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 18/06-2022 21:15

Hei. Jeg har driti meg skikkelig ut og gått på en smell både på s1 og 1p eksamen. Fikk 4 i begge fagene og trodde jeg lå an til å få en 5 er.



Har regnet gjennom s1 også nå og basert på det jeg ser skal jeg ha 43 poeng + 2 poeng

De to poengene er jeg usikker på om det har blitt gjort noe trekk på. Dette gjelder både oppgave 5 hvor jeg har slurvet men skrevet rett på asymptotene eller hvertfall tegnet de inn rett, har klart å skrive vertikal og horisontal feil. I tillegg regnet feil underveis på annet. Tror dere jeg kan få 1 poeng der av 2.

Det andre er da oppgave 8a. Slik dere sikkert ser så har jeg skrevet inn feil tall den ene gangen. Men følger oppgitt likning og kommer frem til riktig svar. Men av en eller annen forbanna grunn har jeg ikke skrevet det rette svaret. Har kun skrevet at jeg har størst verdi ved punkt ( 0,3) uten å skriveh va den største verdien er.

Men jeg føler at jeg kanskje fortjener 1 poeng her også.

Hva tenker dere?
Hilsen en desperat privatist har fått ting snudd på hode. Trodde jeg var ferdig med privatistlivet nå, men disse to eksamenene tilsier noe annet. Bare jeg hadde gått på fra 4-5 i enten s1 eller 1 p hadde det gjort en enorm forskjell. Selvfølgelig er det basert på feilene mine. Men er det noen som har tid til å se gjennom denne?



De oppgavene jeg refererer til over 5 og 8 a finner dere i s1 del 1 + litt del 2 pdf filen.

Jeg vet ikke om diagnosen min lyser gjennom oppgaven min, men det at jeg forter meg og ikke alltid leser oppgaven ordentlig er jo min feil. Jobber med det hver dag, men klarte å gjøre akkurat de feilene på eksamen. Leste ikke alt ordentlig som f.eks sannsynlighetsoppgaven på slutten på del 1. Bare fortet meg gjennom den.
Vedlegg
s1 eksamen del 2 v22.pdf
Del 2
(1.29 MiB) Lastet ned 75 ganger
S1 del 1 + litt del 2 .pdf
Del 1 + del 2 (noen deloppgaver)
(1.85 MiB) Lastet ned 63 ganger
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

PrivatistSRB skrev: 18/06-2022 22:43 Hei. Jeg har driti meg skikkelig ut og gått på en smell både på s1 og 1p eksamen. Fikk 4 i begge fagene og trodde jeg lå an til å få en 5 er.



Har regnet gjennom s1 også nå og basert på det jeg ser skal jeg ha 43 poeng + 2 poeng

De to poengene er jeg usikker på om det har blitt gjort noe trekk på. Dette gjelder både oppgave 5 hvor jeg har slurvet men skrevet rett på asymptotene eller hvertfall tegnet de inn rett, har klart å skrive vertikal og horisontal feil. I tillegg regnet feil underveis på annet. Tror dere jeg kan få 1 poeng der av 2.

Det andre er da oppgave 8a. Slik dere sikkert ser så har jeg skrevet inn feil tall den ene gangen. Men følger oppgitt likning og kommer frem til riktig svar. Men av en eller annen forbanna grunn har jeg ikke skrevet det rette svaret. Har kun skrevet at jeg har størst verdi ved punkt ( 0,3) uten å skriveh va den største verdien er.

Men jeg føler at jeg kanskje fortjener 1 poeng her også.

Hva tenker dere?
Hilsen en desperat privatist har fått ting snudd på hode. Trodde jeg var ferdig med privatistlivet nå, men disse to eksamenene tilsier noe annet. Bare jeg hadde gått på fra 4-5 i enten s1 eller 1 p hadde det gjort en enorm forskjell. Selvfølgelig er det basert på feilene mine. Men er det noen som har tid til å se gjennom denne?



De oppgavene jeg refererer til over 5 og 8 a finner dere i s1 del 1 + litt del 2 pdf filen.

Jeg vet ikke om diagnosen min lyser gjennom oppgaven min, men det at jeg forter meg og ikke alltid leser oppgaven ordentlig er jo min feil. Jobber med det hver dag, men klarte å gjøre akkurat de feilene på eksamen. Leste ikke alt ordentlig som f.eks sannsynlighetsoppgaven på slutten på del 1. Bare fortet meg gjennom den.
5 ) Først sensor skal bare gi hele poeng ifølge sensorveiledning (det går ikje an å gi halve poeng).
Du har gjort regnefeil når du har omformulert funksjonen .Telleren blir
$$4-(x+1)=4-x-1= -x+3) $$
Men du har tegnet funksjonen riktig og asymptotene riktig så du bør få et poeng her .
8a) Du har tegnet linjene riktig men har ikke markert området og du evaluere ikke G i alle hjørnepunkter . Du har glemt (5,0) og (2,0) men G er uansett størst i (0,3). Har ville jeg gitt deg et poeng likevel .
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
PrivatistSRB
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 18/06-2022 21:15

Hei. Tusen takk for svar.


Jeg har nå gått gjennom del 2 og den veiledningen som ligger ute (som ikke er din) ser ut til å ha noen feil. Sammenlignet med din og gikk gjennom svarene mine og det ser ut som at jeg har gjort alt riktig på del 2. Som betyr at jeg har ("Full pott") på del 2.

Det betyr at jeg ligger et sted mellom 45-47 poeng hvis jeg får 1 poeng på oppgave 5 og 8a.

Er det mulig at sensor fortsatt vurderer meg som en 4 er og ikke 5 er selvom jeg har nok poeng? Går det an?

Forstår også at jeg har flere feil i 1 p enn S1


I s1 ser det foreløpig slik ut basert på min beregning.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg fortsatt ikke går opp til 5, når jeg vet at jeg har nok poeng? Er jeg hjelpesløs hvis de kommer frem til det samme? @SpreVitenskapVidere
Vedlegg
IMG_7851 2.jpg
IMG_7851 2.jpg (226.25 kiB) Vist 1600 ganger
Svar