Eksamen 1P vår 2022 LK20

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

hasish skrev: 28/05-2022 18:51
hasish skrev: 28/05-2022 15:23 Noen som vil være så snill å rette og gi karakter? Gjerne vær streng.
Håper på 6er, har 5 fra før. Jeg gjorde noen slurvefeil. Vet at jeg har slurvefeil på oppgave 6 del 1 (bytte om bredde istedenfor lengde) og oppgave 2 del 2 (glemte å ta tur-retur tok bare en vei). Oppgave 5 blir det 6,87 *10^10?
Har rettet din oppgave og du har fått 5 ifølge veiledende karaktergrenser men det kan bli 6 likevel (avhengig av sensor) siden du har vist utmerkelse flere steder.
Vedlegg
1P_kandidat _424ZTB-V_Rettet _med _vurderingsskjema_og_sensorveiledning-compressed.pdf
(4.79 MiB) Lastet ned 92 ganger
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
Anders03
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 08/06-2022 07:37

Kunne noen vær så snill ha rettet min besvarelse.
Vedlegg
MAT1019-V-2022 (1).zip
(779.53 kiB) Lastet ned 48 ganger
PrivatistSRB
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 18/06-2022 21:15

Hei. Nå er det ikke meningen å mase videre. Jeg fikk i går tilbake resultatene for 1P eksamen jeg tok. Jeg fikk en 4 er og har klagd. Jeg vet at jeg akkurat lå og vippet, men er det noen som kan se gjennom denne og se om det er noe potensiale for at jeg oppnår 46 poeng. Jeg klarer å telle meg frem til deg, men kan hende at jeg er for snill mot meg selv. Spørsmålet videre blir da om jeg med 46 poeng skal få en 5er? @SpreVitenskapenVidere

Setter veldig pris på dette hvis noen gidder å gi meg tilbakemelding. Sitter med en klump i magen og føler at hele livet mitt ble snudd på hode. Hadde trodd at jeg skulle få akkurat 46 poeng, og av den grunn en 5.

Jeg er litt surrete, så på del 2 har jeg lest 3 av oppgavene feil.

Gjelder oppave 1 med tangent, trodde jeg skulle lage to tangenter.

Oppgave 2 trodde jeg skulle vurdere begge firmaene

Oppgave 7 e, hvor jeg i D svarte litt på e og derfor ikke klarte å plukke opp at de mente at jeg bokstaveligtalt skulle flytte grafen. Jeg økte temp på alle med istedenfor.

På del 1 har jeg også surret litt

I oppgave 2 så har jeg svart riktig og tenkt riktig men klarte å skrive ekstra irrelevant info feil. Slurv.

Oppgave 3 - skrev omvendt proposjonal

Oppgave 5 - opp til dere å vurdere, men antar 0 poeng


LEGGER VED DEL 1 OG DEL TO I TO SEPERATE FILER. TAKK PÅ FORHÅND!!!
Vedlegg
1p del 1.pdf
Del 1
(1.17 MiB) Lastet ned 45 ganger
1p-eksamen-v22-2 (5).pdf
Del 2
(1.64 MiB) Lastet ned 43 ganger
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

PrivatistSRB skrev: 18/06-2022 21:26 Hei. Nå er det ikke meningen å mase videre. Jeg fikk i går tilbake resultatene for 1P eksamen jeg tok. Jeg fikk en 4 er og har klagd. Jeg vet at jeg akkurat lå og vippet, men er det noen som kan se gjennom denne og se om det er noe potensiale for at jeg oppnår 46 poeng. Jeg klarer å telle meg frem til deg, men kan hende at jeg er for snill mot meg selv. Spørsmålet videre blir da om jeg med 46 poeng skal få en 5er? @SpreVitenskapenVidere

Setter veldig pris på dette hvis noen gidder å gi meg tilbakemelding. Sitter med en klump i magen og føler at hele livet mitt ble snudd på hode. Hadde trodd at jeg skulle få akkurat 46 poeng, og av den grunn en 5.

Jeg er litt surrete, så på del 2 har jeg lest 3 av oppgavene feil.

Gjelder oppave 1 med tangent, trodde jeg skulle lage to tangenter.

Oppgave 2 trodde jeg skulle vurdere begge firmaene

Oppgave 7 e, hvor jeg i D svarte litt på e og derfor ikke klarte å plukke opp at de mente at jeg bokstaveligtalt skulle flytte grafen. Jeg økte temp på alle med istedenfor.

På del 1 har jeg også surret litt

I oppgave 2 så har jeg svart riktig og tenkt riktig men klarte å skrive ekstra irrelevant info feil. Slurv.

Oppgave 3 - skrev omvendt proposjonal

Oppgave 5 - opp til dere å vurdere, men antar 0 poeng


LEGGER VED DEL 1 OG DEL TO I TO SEPERATE FILER. TAKK PÅ FORHÅND!!!
Har rettet den og det ser ut at 4 er riktig karakter . Se vedlagt fil.
Vedlegg
PrivatistSRB_1P_V2022_Eksamen_Besvarelse_Rettet.pdf
(3.99 MiB) Lastet ned 73 ganger
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
Svar