S2 privatist valgets kval LK06 eller LK20 - er fagfornyelsen mer omfattende?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
gollum
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 07/10-2021 22:55

Hei,

Tok S1 etter LK06 nå i høst og fikk en 4er. Skal prøve å få 5er til våren, og må derfor ta opp dette faget etter LK20. Må dermed sette meg noe inn i Python osv.. Skal samtidig ta S2, følger nettundervisning på ASK. Er nå veldig i tvil om jeg skal velge LK06 eller LK20 i S2, ettersom jeg fremdeles har et valg der. Ser at noen mener at nivået i S2 etter fagfornyelsen er en del høyere enn før. Er det noen som har erfaring/kunnskap om dette?

Spør ettersom det byr meg i mot å bruke mye tid på programmering, så om ny læreplan er regnet som "vanskeligere" vil jeg unngå denne i S2..

mvh
Gollum
Malzii
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 26/09-2022 11:42

Hei, jeg har sendt deg en melding! Gjerne se på den :D
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Du kan jo ta S 2 gammel læreplan siden det er ikke flere eksamensoppgaver etter den nye læreplanen. Du taper ingenting uansett.
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
stokken1
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 30/01-2023 22:15

@Malzii, jeg kunne gjerne trengt å sett på den meldingen jeg også!
Hva tenker dere L06 eller LK20?

Skal ta S1 LK20 samtidig. Har aldri hatt S-matte, kun R1.
Malzii skrev: 21/01-2023 14:59 Hei, jeg har sendt deg en melding! Gjerne se på den :D
Svar