s2 eksamen Høst 2021 oppgave 4

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Matte<3<3
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 21/05-2023 15:12

Hei,
noen som kan hjelpe meg med denne? har skrevet inn helt nøyaktig slik som i fasiten, men får ikke samme svar. Av og til så får jeg et svar, men det er helt tilfeldig. Det er flere i klasen som sliter med samme oppgave og vi tenkte at det kanskje var noe galt med GeoGebra, så vi har prøvd å slette og laste ned GeoGebra, men det hjelper ikke:(



IMG_3753.jpeg
IMG_3753.jpeg (3.27 MiB) Vist 659 ganger
IMG_3754.jpeg
IMG_3754.jpeg (3.06 MiB) Vist 659 ganger
Vedlegg
Skjermbilde 2023-05-21 kl. 15.19.01.png
Skjermbilde 2023-05-21 kl. 15.19.01.png (578.12 kiB) Vist 659 ganger
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

Matte<3<3 skrev: 21/05-2023 15:25 Hei,
noen som kan hjelpe meg med denne? har skrevet inn helt nøyaktig slik som i fasiten, men får ikke samme svar. Av og til så får jeg et svar, men det er helt tilfeldig. Det er flere i klasen som sliter med samme oppgave og vi tenkte at det kanskje var noe galt med GeoGebra, så vi har prøvd å slette og laste ned GeoGebra, men det hjelper ikke:(




IMG_3753.jpegIMG_3754.jpeg
Hei.
Ser ut til at det kanskje er mitt løsningsforslag du har brukt :)
Kan ikke se at det skal være noe feil, men GeoGebra kan av og til være litt "kresen" når det kommer til variabler.
Prøv å skrive akkurat det samme, men bruk x istedenfor t. Kan hende det gjør susen.
Det er et generelt tips om det skulle oppstå problemer.
Ved en eventuell besvarelse av eksamen, skriver du bare en kort setning om at du endret navnet på variabelen, eller tar med et bilde som viser at den ene varianten ikke funket, slik at du måtte bytte.
Håper det ordner seg :)

PS! Hvis du har brukt GeoGebra til noe annet rett før, uten å ha startet det på nytt, kan det ligge igjen "rusk" fra tidligere som kan påvirke. Anbefaler derfor at du åpner GeoGebra på nytt for hver gang du starter på en ny oppgave.
Matte<3<3
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 21/05-2023 15:12

Tipsene dine gjorde susen, tusen takk:))))
Svar