Bestå R1 eksamen når man har barn og fulltidsjobb

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Veifrosk
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 30/08-2023 18:04

Jeg lurer på om noen har tips til en voksen dame med to barn og jobb som vil bestå R1 eksamen.

Jeg har kjøpt en r1 bok og har lastet ned eksamensoppgaver men glemmer fort definisjoner og regler når jeg prøver.

Jeg har som regel 1.5t om kvelden til å øve. Er det nok?

Har dere tips?
Cookiie
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 16/05-2023 18:45

Det er helt mulig, men som du vet så er folk forskjellige og trenger forskjellig menger tid på å lære forskjellige typer ting.

Som du sikkert også vet er matte et fag som krever mengetrening. 2 uker med 12 timers intens lesing vil tradisjonelt gi dårligere resultater enn 1.5 timer hver eneste dag. Med det sagt så er semesterert kort, om du klarer 100 økter frem til eksamen er det ikke sikkert dette er nok for en A, men jeg er ganske sikker på at det er nok for å klare å stå.

Er godt mulig det er lurt å bruke leksehjelp/ Matte mentor for de kapittlene du finner spesislt utfordrende.

Lykke til :)
Svar