hvordan forberede meg best til forkurs (sivilingeniør)?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
annijorhansen
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 19/06-2024 09:22

Jeg har søkt på forkurs til ingeniør utdanning som går ut på å ta R1, R2 og fysikk. Jeg har bare 1p, som jeg tok opp som privatist i for et år siden og fikk 5, og 2p fra videregående som jeg fikk 2 i. Jeg har nå 2 mnd på å forberede meg på R1 og R2, og lurer på om det er smartest å gå gjennom 2P før jeg starter på 1T boka, eller om det bare blir waste av tid? Og om noen har noen gode metoder eller studieteknikker for å ta for seg 1T på. Jeg tar gjerne i mot tips til gode måter å forberede seg til skoleåret på og:)
Khaled Younes
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 23/05-2023 18:49

i forkrus vil du studere norsk og engelsk språk og samfunnskunnskap pluss fysisk og matematikk, matematikken er omfattende fra klasse 1 til klasse 12, men det er mye enklere fra R1 og R2 for eksempel du har ingen modellering som R1 eller R2, hvis du er god til 1T vil gjøre det veldig enkelt å studere. for fysisk er det som matematikk omfattende men ikke compelecated som Fysisk 1 eller Fysisk2 i VGS.i var i forkus men forlot det fordi jeg ikke er god i norsk og samfunnsfag. lykke til
Svar