bøker 1my

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
irene

Hei alle sammen.
Et lite spørsmål fra en aldrende dame på 35 som har funnet ut at jeg vil tilbake på skolebenken. Siden jeg ikke har vært på skolen siden 9 klasse har jeg 0 peiling og tenkte jeg skulle tyvstarte litt før høsten og skolen begynner. Jeg må ha generell studiekompetanse da jeg har tenkt å kaste meg over sykepleierstudiet senere. Vel, uansett. Noen som vet om det finnes en eller flere mattebøker som dekker dette såkalte 1my?? Takker så mye for svar.

Hilsen Irene
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

Det finnes en bok som dekker 1MY, og den heter Matematikk 1MX/1MY. Den finnes både på bokmål og nynorsk. Forfatterne er: Erstad, Gunnar / Heir, Odd / Bjørnsgård, Ivar / Borgan, Ørnulf / Pålsgård, Jan, og den er gitt ut på Aschehoug forlag.

Det finnes også egne oppgavesamlinger med fasit, og bøker med eksamensoppgaver i samme serie. Jeg ser også at det finnes en bok som heter "Matematikk 1MX/1MY med teskje", skrevet av Ole Petter Jensen. Dessverre kjenner jeg ikke selv til den boken, og tør dermed ikke anbefale den, men den kan kanskje være en fordel hvis det er lenge siden du har hatt matematikk?

Hvis du selv vil se nærmere etter, anbefaler jeg deg å gå til f.eks www.norli.no og søke på 1MY som boktittel. Da vil du få opp alle bøkene som finnes på emnet, med prise og alt.

Lykke til med studiene.

Linda
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
irene

Supert, skal sjekke dette. Takk for info.
Hilsen Irene
Svar