Matematikkproblemer!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Kalle

Hei!
Jeg er en 20 år gammel gutt som aldri har brydd meg noe særlig om matematikk før videregående, men da hadde jeg gått glipp av så mye at jeg hadde store problemer med å forstå. Med tiden blir jeg bare mer og mer interesert i matte og fysikk, men mangler grunnleggende kunnskaper (spes. ungdomskolepensum).
Noen som har noen tips om hva slags bøker, forelesninger el. evt. programvare jeg bør begynne med?

Mvh

Kalle Thomasson
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
Hyggelig å høre at interessen for realfag er stigende :D

Jeg vet ikke helt hva du har tenkt å bruke eventuell kunnskap til, har du tenkt å ta en eksamen av noe slag, eller synes du bare det er morsomt å ha noen problemer og oppgaver å tygge på? Uansett vil jeg råde deg til å ta en eksamen for da har du et klart mål å jobbe mot og så kan du dokumentere dine kunnskaper.

Dersom du er ute etter ungdomsskolepensum vil du jo finne mye av teorien her. Du bør også vurdere å kjøpe noen bøker. Gå til en bokhandel og se, for det finnes mange å velge i. Det viktige er jo at du får testet deg på oppgaver, så en samling med eksamensoppgaver og løsning bør du i alle fall skaffe deg.

MVH
Kenneth Marthinsen
Kalle

Jeg skal hvertfall ta eksamen i 1Y. Kommer ann på hvordan jeg klarer meg i selvstudiet. Driver for tida av å lærer litt matte på denne sida. Syns det er ganske bra forklart her, og jeg tror det meste stoff som jeg trenger til eksamen finnes her.
Må si at det her er ei bra side! :D
Svar