hjelpemidler i matte

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
ejay8400
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 12/09-2011 11:14

hei,

Jeg skal ha eksamen i Calculus til jul og fikk vite vi får bruke alle hjelpemidler som er tilgjengelig siden vi skal bruke MyMathLab-Global på eksamen.

Det jeg da lurer på er om dere har tips til hjelpemidler jeg kan bruke utenom bok, kalulator, formelsamling osv. vil være veldig greit å ha hvis jeg blir sittende fast på noe.

Skal altså bruke datamaskin på eksamen.
Razzy
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 819
Registrert: 20/09-2010 14:23
Sted: Bergen

ejay8400 skrev:hei,

Jeg skal ha eksamen i Calculus til jul og fikk vite vi får bruke alle hjelpemidler som er tilgjengelig siden vi skal bruke MyMathLab-Global på eksamen.

Det jeg da lurer på er om dere har tips til hjelpemidler jeg kan bruke utenom bok, kalulator, formelsamling osv. vil være veldig greit å ha hvis jeg blir sittende fast på noe.

Skal altså bruke datamaskin på eksamen.
Noe som hjelper meg endel (alt fungerer ikke og må brukes med måte) det er følgende:

Bilde

Jeg fører det jeg gjør i MathType, og kan høyreklikke på hva jeg vil for å få det opp i Wolfram - i tillegg kan jeg kopiere det ut som Latex kode og legge det ut her på nettet.

Ellers er det vel Geogebra for å tegne grafer... :)
Bygg.ing @ Hib - 2 året.
Svar