Metode og statistikk

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
kk99
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 25/03-2023 16:11

Du ønsker n ̊a ̊a teste om enten X2 eller X2^2, eller begge, har en innvirkning p ̊a Y . For ̊a kunne gjennomføre denne testen beregnes en ny modell (tallene i parentes er standardfeilene til beregningene):

Y(hatt) = 1,7643 + 0,0699 ln X3 (Standardfeilen til 1,7643 er 0,2174) (Standardfeilen til 0,0699 er 0,898)


R2 (R-squared) = 0,0139
σb = 0,7093


Hva er testverdien?
(a) Ca. 3,1
(b) Ca. 2,6
(c) Ca. 17,2
(d) Ca. 4,9

Svaret på dette er c) 17,2. Men jeg klarer ikke å komme frem til det svaret. Noen som vet hvordan jeg kan beregne meg frem til det?
Evelynn
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 26/06-2024 22:20

If you're gearing up to write an art essay and need some guidance is the perfect place to start https://essaypro.com/art-essay. This insightful guide provides tips on how to analyze artworks, structure your essay, and convey your interpretations effectively. Whether you’re discussing historical context, stylistic elements, or the artist’s intent, this blog offers valuable advice to help you articulate your thoughts clearly and persuasively. Check out this resource to refine your essay-writing skills and produce a standout art essay.
Svar