Finnansmatematikk

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
annebg
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 22/10-2006 11:45

Jeg har en litt vrien en her og. Sliter med å få den inn på kalkulatoren riktig, slik at den tar de store talla det her blir snakk om den kommer her.
Et boliglån på 1 million kroner til 4% årlig rente skla betales med 20 like store årlige beløp. Betalingen skjer ved utgangen av hvert år, første gant ett år etter låneopptaket. Hva er det årlige beløpet som vil betjene dette lånet?
Årlig rente endres til 8% umiddelbart etter den 10. betalingen. Hvis restlånet skal etales med 10 nye like store årlige beløp ( uen noe opphold i betalingsplanen), va blir da det årlige beløpet som vil betjene restlånet?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

annebg skrev:Jeg har en litt vrien en her og. Sliter med å få den inn på kalkulatoren riktig, slik at den tar de store talla det her blir snakk om den kommer her.
Et boliglån på 1 million kroner til 4% årlig rente skla betales med 20 like store årlige beløp. Betalingen skjer ved utgangen av hvert år, første gant ett år etter låneopptaket. Hva er det årlige beløpet som vil betjene dette lånet?
Årlig rente endres til 8% umiddelbart etter den 10. betalingen. Hvis restlånet skal etales med 10 nye like store årlige beløp ( uen noe opphold i betalingsplanen), va blir da det årlige beløpet som vil betjene restlånet?
vet ikke om disse hjelper deg...

http://www.matematikk.net/ressurser/mat ... 4675#34675


http://www.matematikk.net/ressurser/mat ... ght=#30611
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
.ing
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 07/12-2006 20:26

aiai Janhaa :D

Akkurat regnet den.. Du er altfor rask for meg ;)

Fikk det samme som deg, så den stemmer.
Svar