R1 + R2 +Fysikk 1

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

MathK skrev:
Daniel933 skrev:Noken som har erfaring med korleis muntlig-praktisk eksamen foregår?
Disse eksamenene er tredelt - man trekker en oppgave/tema som man får tid til å forberede (30-45min alt ettersom hvor lenge eksamineringen blir). Dette legger man frem når man kommer inn til sensor og eksaminator, deretter trekker man en ny oppgave eller får spørsmål fra en annen del av pensum (varierer veldig fra sensor til sensor og fylke til fylke), og til slutt skal man utføre et forsøk. Jeg har aldri fått vite forsøket før de kommer med utstyret i det det skal utføres. Man gjennomfører så forsøket, forklarer hva som skjer og svarer på eventuelle spørsmål. Det står at eksamen er 45minutter, men etter min erfaring varierer dette. De fleste muntlig-praktiske jeg har hatt har vært på 30min.

Men som sagt varierer eksamen alt etter hvor man tar det og hvem sensorene er :) Jeg har opplevd å måtte fysisk trekke den uforberedte delen hvor det stod en konkret oppgave jeg skulle løse på sparket, mens andre ganger har dette kun vært muntlige spørsmål fra eksaminator.
Hva slags oppgave var det du fikk konkret??
Daniel933
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 04/08-2014 01:34

Okai, det høres no forholdsvis greitt ut:)
Takk for svar
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

Daniel933 skrev:Takk for det.

No har eg kjøpt R1 og R2 fra Sinus, er dette bra bøker, eller burde eg valgt eit Anna forlag? Og har dykk nokre tips til kva fysikk bok eg bør kjøpe, har rom stoff tid ingeniør utdanning og maritim utdanning boken, men veit ikkje om denne er fullgod til dette formålet..
Jeg hadde 1T-boken til Sigma. Kanskje var det fordi jeg hadde vært lenge borte fra matematikken, men jeg synes den var håpløs for egenstudium.

Sinus var en helt annen verden. Mye mer pedagogisk fremstilling og løsningsforslag på nett er perfekt for en privatiststudent. Inntrykket mitt er at dette er de beste bøkene.

Kjøpte Matematikk X fra Aschehoug. Fornøyd med denne også, men synes den er noe knappere enn Sinus i fremstillingen.

Det eneste negative jeg kan si om Sinus er at oppgavene kanskje er noe lette i forhold til nivået på eksamen, men det er jo bare å kjøpe eksamenssett eller laste de ned fra nettet.
Daniel933
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 04/08-2014 01:34

Er det noken som veit om noken eksemepel oppgaver på eksamen i FY1?:)
Svar