Vanskelig engelsk oppgave

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
pers

Har veldig problemer med denne oppgaven, er det noen som kan hjelpe meg??

With the accuracy of 1 decimal, calculate the Mean, Standard Deviation and Sum for the results below. Then multiply the results of all three calculations to get the answer.

Results:
1
2
4
3
4
4
5
6
7
8
7
5
2
3
5
6
9
sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Mean betyr gjennomsnitt, som er summen av tallene delt på antall tall. Altså 1+2+4+3... =81. Vi deler dette på 17 som er antall verdier og får 4,8. Standard Deviation er standardavviket, og dette finner vi ved hjelp av en kjent formel:

[rot][/rot][1/(n-1)[sigma][/sigma](x[sub]i[/sub]-x[sub]gj[/sub])[sup]2[/sup]]

hvor n = antall verdier, som vi nevnte var 17.
x[sub]i[/sub] = en av de 17 verdiene.
x[sub]gj[/sub] = gjennomsnittsverdien for de 17 verdiene.
Jeg regner med du kjenner til bruk av summetegn så jeg forklarer ikke det nærmere.

"Sum" er vel rett og slett bare summen av verdiene. :D
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
Gjest

[quote="sletvik"]Mean betyr gjennomsnitt, som er summen av tallene delt på antall tall. Altså 1+2+4+3... =81. Vi deler dette på 17 som er antall verdier og får 4,8. Standard Deviation er standardavviket, og dette finner vi ved hjelp av en kjent formel:

[rot][/rot][1/(n-1)[sigma][/sigma](x[sub]i[/sub]-x[sub]gj[/sub])[sup]2[/sup]]

hvor n = antall verdier, som vi nevnte var 17.
x[sub]i[/sub] = en av de 17 verdiene.
x[sub]gj[/sub] = gjennomsnittsverdien for de 17 verdiene.
Jeg regner med du kjenner til bruk av summetegn så jeg forklarer ikke det nærmere.

"Sum" er vel rett og slett bare summen av verdiene. [sigma][/sigma]
Gjest

[quote="sletvik"]Mean betyr gjennomsnitt, som er summen av tallene delt på antall tall. Altså 1+2+4+3... =81. Vi deler dette på 17 som er antall verdier og får 4,8. Standard Deviation er standardavviket, og dette finner vi ved hjelp av en kjent formel:

[rot][/rot][1/(n-1)[sigma][/sigma](x[sub]i[/sub]-x[sub]gj[/sub])[sup]2[/sup]]

hvor n = antall verdier, som vi nevnte var 17.
x[sub]i[/sub] = en av de 17 verdiene.
x[sub]gj[/sub] = gjennomsnittsverdien for de 17 verdiene.
Jeg regner med du kjenner til bruk av summetegn så jeg forklarer ikke det nærmere.

"Sum" er vel rett og slett bare summen av verdiene. [[rot][/rot][rot][/rot]sigma][/sigma][rot][/rot][rot][/rot]
Svar