matte 2mx og 3 mx

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

jeg studerer for tiden på teknisk fagskole, siste år. Tenkte jeg skulle studere på høyskolen for mekatronikk til neste år.Men jeg har bare vært gjennom 1MY tidligere. Jeg skal begynne på 2MX nå, og det varer ut hele skoleåret.

Når jeg har gått på fagskolen er det ikke krav at man må ta noe ekstraundervisning til matte, men ser at forkurset til denne skolen inneholder opp til 3mx.

Hadde vært fint om det er noen som vet hvordan jeg vil klare meg på høyskolen med kun 2mx. Eller vil det være et slit? Noen som tror det går an å ta fks 3mx fra januar til juni, samtidig som jeg holder på med siste del av 2mx? har ikke satt meg inn i stoffet enda, men det haster som sagt, da jeg regner med å begynne på høyskolen til neste år,hvis økonomien strekker til

Bor i Kristiansand, kanskje noen av dere vet om noe kveldsundervisning i 3mx her?

Takk for alle svar :)
Gjest

3 mx er bare et lite steg videre fra 2 mx. dersom det ikke er krav med 3mx kan du kanskje lese det på egen hånd.
Gjest

takk for svar. var på en bokhandel i går. så ikke ut som det var så stor overgang, slik du sier
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

Jeg hoppet rett over på fag som bygger på 2mx og 3 mx, uten å ha tatt disse på videregående. Jeg kjøpte bøkene, og har brukt mye tid på å lese meg opp, men det fungerte. Ikke noe jeg ideelt vil anbefale, men det er fullt mulig. :)
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
Svar