Offshore?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
al-haytam
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 17
Registrert: 23/08-2014 22:41

Har dere tips til ekstra fag man kan ta, slik at man kanskje ( hvis jeg ønsker) kan jobbe offshore? Jeg tenkte kanskje at noen maskinemner osv kan være relevante, men er veldig usikker.
Matematikken handler utelukkende om begrepenes forhold til hverandre, uten hensyn til deres forhold til erfaringen. Albert Einsten.
Rezh

hei, ta gjerne en titt på "Statistics and Mechanics of Materials"
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

Kanskje enklere om du forteller hva du går i utgangspunktet? :)

Jeg vet ikke så veldig mye om det, men for eksempel Schlumberger rekrutterer i rykk og napp det de kaller feltspesialister og feltingeniører. Opptakskravene er henholdsvis en bachelor i realfag (til og med i ren matematkk) og en mastergrad/siv.ing. i realfag. Så de rekrutterer ganske bredt.

Men har hørt ulike ting om det selskapet.

Er forøvrig litt i samme problemstilling som deg. Jeg går byggingeniør. :)
al-haytam
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 17
Registrert: 23/08-2014 22:41

Takk for tipset, skal se nærmere på "Statistics and Mechanics of Materials".

Johan nes: studerer energi og miljø( signatur). Godt at muligheten er der for oss forsatt. Tenker du å få erfaring før du søker i sivilingeniør "kvoten"?
Matematikken handler utelukkende om begrepenes forhold til hverandre, uten hensyn til deres forhold til erfaringen. Albert Einsten.
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

al-haytam skrev:Johan nes: studerer energi og miljø( signatur). Godt at muligheten er der for oss forsatt. Tenker du å få erfaring før du søker i sivilingeniør "kvoten"?
Ok.

Aner ikke. Tar bacheloren først, så ser jeg. :)

Generelt tenker jeg at mekanikk, fluidmekanikk, matematikk, programmering, etc, er fine emner å ta med seg om man vil jobbe innen oljebransjen. Om du finner ut noe mer, så del gjerne ;)
Svar