Hvor sterkt står ntnubachelor i matte i utlandet?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
themagnificrab
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 12/06-2015 20:02

Hei.
Jeg skal begynne på bachelorprogrammet i matematikk ved ntnu til høsten. Jeg er veldig glad i matematikk og kunne tenkte meg å ta studiene så dypt som mulig i faget, gjennom master og phd, og forhåpentligvis ende opp i en stilling hvor jeg kan drive egen forskning. Uansett: i min ergjærrighet vil jeg gjerne, når den tid kommer, ta mastergraden på et så godt universitet som overhodet mulig. Jeg lurer på hvor sterkt en bachelor fra ntnu står hos ulike universiteter (hos top 10 i verden, hos top 20, top 50, top 100 etc). Hvor mye har karakterene å si for hvor man kan komme inn, og hvor mye har kvaliteten på bacheloroppgaven/annen fritidsforskning å si? Er det nødvendig å ha publisert mye for å komme inn på de beste studiene, isåfall hvor mye og hvor bra og for hvilken top x er det nødvendig?

Jeg har ikke så mye peiling på hvilke universiteter som er ledende innen matematisk forskning eller utdanning, men har brukt http://www.topuniversities.com/universi ... se+search= til å orientere meg.

Jeg har veldig lyst til å på et tidspunkt studere i Frankrike, og da ville, såfremt listen er legit, ecole polytechnique vært drømmeuniversitetet. Er master her realistisk for en ntnualumnus?

På forhånd takk for svar!
Svar