Geogebra

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
olestudy
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 156
Registrert: 07/10-2015 19:53

Jeg har et spørsmål angående geogebra. Det er veldig lenge siden så hvis jeg skal ha x=4 og hvor det skal gå på y-aksen fra 0-6. Hvordan skrives det? Har prøvd mye forskjellig.
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

olestudy skrev:Jeg har et spørsmål angående geogebra. Det er veldig lenge siden så hvis jeg skal ha x=4 og hvor det skal gå på y-aksen fra 0-6. Hvordan skrives det? Har prøvd mye forskjellig.
mener du at [tex]V_f=\left [ 0,6 \right ][/tex] ? Skjønner ikke helt hvordan dette skal gå ettersom x=4 er en vertikal linje...
Eneste kommandoen jeg kommer på er Funksjon[ <Funksjon>, <Start>, <Slutt> ], men denne passer vel ikke her..

EDIT:

Kanksje dette kan funke?
Linjestykke[ <Punkt>, <Punkt> ]
Linjestykke[(4, 0), (4, 6)]
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
olestudy
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 156
Registrert: 07/10-2015 19:53

Det er mulig. Takk, skal prøve den iallefall. Stemmer at jeg skal ha x=4 som vertikal mwd begrensning
olestudy
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 156
Registrert: 07/10-2015 19:53

Takker! Det funket;) Litt lettere å vise likevekt pris/mengde for Mikroøkonomi nå;)
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

olestudy skrev:Takker! Det funket;) Litt lettere å vise likevekt pris/mengde for Mikroøkonomi nå;)
Ingen årsak :)
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Svar