Produktutvikling og produksjon NTNU

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
k98

Hei, jeg tenker å søke meg inn på PUP på NTNU til høsten, men er litt redd for at det skal bli for vanskelig for meg, tenker da mer på de veldig maskin-rettede fagene som produktmodellering osv., men etter 3.året har jeg isåfall tenkt til fordype meg innen industriell mekanikk, og det virket ikke som at det var så mange liknende fag (som produktmodellering) der. Kan noen si noe på fagene på dette studiet, og om de er veldig krevende?
Jeg går nå første året på UiA, og fikk A på matematikk 1, imens 50% strøk, føler jeg gjør noe riktig, men jeg undevurderer nok bare meg selv. Er de andre fagene på PUP vanskeligere/lettere enn matematikk 1 og 2?
Gjest

Det kan være vanskelig for noen, men de aller fleste som starter dette studiet får det jo til likevel. Hvis man har snittet er det jo allerede en indikasjon på at man generelt sett er god med skolearbeid. Hva du fikk i matte 1 på UiA er vel ikke fullt så relevant og det blir nok litt vanskelig å sammenligne, men joda fint med A og det blir jo en indikasjon på hvor skoleflink du er det også (uten at det kan sammenlignes). Tror det lureste bare er å prøve seg for et går nok greit skal du se.
thorhenrikemilsmund

Produktmodellering er ikke vanskelig i det hele tatt, nærmest ingen stryker i faget. De aller fleste syntes matte 1 og 2 er en av de vanskeligere fagene i første klasse.
Svar