homogene ODE og stablitet

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
novat

Noen som kunne ha hjulpet meg med oppgavene? Er bare true/false så burde gå rimelig fort for de som er flinke på ODE. Får ikke dem til for en eller annen grunn og er veldig irritert over det.

https://imgur.com/a/Bs4fOPj
novat

ingen som har kunnskapen i å hjelpe?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Mange som har kunnskapen til å hjelpe, men hvis du forventet at noen her kommer til å gjøre leksa di mens du hiver føttene på bordet og venter, så er det feil forum.

Vi hjelper deg gjerne, men da er det fint å vite hva du har prøvd, hva du har tenkt, og hvor du står fast.
Bilde
Gjest

Sant¨
False
False
False
Sant
False
False
novat

Beklager. Da skal jeg være mer spesifik. Jeg skjønner ikke hvordan spesielle løsninger skal inneholde en variabel ( i dette tilfellet "t"). Jeg er vant med at spesielle løsninger skal være tal der du får oppgitt en initialbetingelse (f.eks (0,1) ) og deretter regne ut (altså sette inn for t) og finne en konstant (c_1 og c_2). Hvorfor gjør man det ikke her? Er det noe jeg overser?
Svar