tette kunnskapshull

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
sarawfm

Hei!

I sommer så tenkte jeg å jobbe litt med mattekunnskapene mine. Hadde i år matte1, 2 og 3, som for så vidt gikk greit. Jeg likte spesielt matte 2 og 3 ganske godt. Men jeg merker at det er ting jeg ikke kan spesielt godt. Kan ha noen sammenheng med at jeg nesten strøk i matte på ungdomsskolen...

Så, da er det ikke annet å gjøre enn å jobbe litt med matte i sommer, har spesielt som mål å være mer forberedt til matte 4.

Planen var originalt å jobbe meg gjennom "Bridging the Gap to University Mathematics", men virker som jeg ikke har tilgang til denne boken online (via oria), når jeg ikke er på NTNU-nettet... Så dermed lurer jeg på om noen andre har andre forslag? Kanskje jeg bare skal bruke noen mattebøker til VGS?
Problemet mitt er at jeg vet ikke helt HVA som mangler, men noe er det.
sarawfm

Kom straks på at jeg jo kan bruke VPN. Så får tilgang til boka. Lar posten stå i tilfelle noen har nyttige innspill!
Svar