STATIKK oppgave hjelp

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Jxp
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 29/08-2023 20:15

Oppgaven går ut på å bestemme reaksjonene i A og B for gitt data.
Data: f1 = 0.5 * t (t=fornavn+etternavn), mitt tilfelle 10 Så: 0.5*10 = 5
f2 = 0.8 * 10 = 8 og f3 = 0.6 * 10 = 6. å som på vedlegget er a = 1m og alfa = 30grader.

Jeg er litt ny i statikk, å denne oppgaven sliter jeg med å starte på. Noen som kan hjelpe meg i gang her?
Vedlegg
Skjermbilde 2023-10-04 183517.png
Skjermbilde 2023-10-04 183517.png (127.85 kiB) Vist 2839 ganger
Cookiie
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 16/05-2023 18:45

Usikker på om dette er helt korrekt, men kanskje det kan gi deg en ide? Lykke til :)
Notat 5. okt. 2023.pdf
(433.21 kiB) Lastet ned 128 ganger
Jxp
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 29/08-2023 20:15

Cookiie skrev: 05/10-2023 08:26Cookiie
Tusen takk!! Skal se om jeg klarer den nå! Supert :D
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 474
Registrert: 26/02-2021 21:28

Kommentar til Cookie's løysing:

Oversiktleg og grei presentasjon , men eg stussar på ei av likningane dine: Du vel stanglager B som omdreiingsakse når du brukar momentsatsen. Meiner
dette er eit uheldig valg ettersom alle kreftene ( A , F[tex]_{1}[/tex] , F[tex]_{2}[/tex] og F[tex]_{3}[/tex] ) da får same dreieretning ( med klokka ). Da blir ikkje [tex]\sum[/tex]M = 0. Reagerer elles på at tyngda( G ) til bjelken ikkje er oppgitt.
Cookiie
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 16/05-2023 18:45

Har vel notert dreieretningen til [tex]A_y[/tex] i motsatt retning? Så

[tex]F_1[/tex] ,[tex] F_2[/tex] og[tex] F_3[/tex] er positiv og [tex]A_y[/tex] er negativ?

Tenkte du isåfall å ta momentet rundt A istedenfor slik at du får dreieretninga fra [tex]F_1[/tex] og [tex]B_y[/tex] negativ?

Kan ikke huske om dette har noe å si, men kan prøve å regne det ut igjen for å sjekke :mrgreen:

Mulig hukommelsen min er dårlig, men kan ikke huske å ha sett at egenvekten til bjelken har blitt introdusert tidlig i statikk faget.

Utover det ser jeg at det har skjedd en liten kalkulator feil.

[tex]\frac{34kNm}{6m} \neq 4kN[/tex]
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 474
Registrert: 26/02-2021 21:28

Krafta A verkar på bjelken frå boltelager ( mi tolking ).
Vertikalkomponenten ( A[tex]_{y}[/tex] ) må derfor peike rett opp ( jamfør F[tex]_{1}[/tex] ) i positiv y-retning.
Tyngda

G = m [tex]\cdot[/tex] g

verkar i tyngdepunktet som ligg midt på bjelken; gitt at massen er jamt fordelt i lengderetninga.
Cookiie
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 16/05-2023 18:45

Så du tenker det samme i dette eksempelet?
Tenkte.png
Tenkte.png (41.15 kiB) Vist 2769 ganger
Jeg ser for meg at [tex]A_y[/tex] er med på å holde igjen bjelken. og er dermed negativ i y-retning.

Situasjonen hadde nok vært annerledes om lastene hadde vært mindre og bjelken hadde hatt egenvekt:?:

Men kort sagt jeg er veldig usikker. Forhåpentligivs har JPX nok å gå på til at klarer å finne ut at detaljene selv :D
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 474
Registrert: 26/02-2021 21:28

Vil ikkje utelukke at di vurdering er korrekt.
Uansett har vi ulik tolking av den aktuelle problemstillinga. Difor har det lite for seg å halde fram diskusjonen. Elles takk for eit verdifullt bidrag.
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 474
Registrert: 26/02-2021 21:28

Har gått gjennom reknestykket ditt på nytt og med eit sjølvkritisk blikk.
Vi kan ( sjølvsagt ) velje omdreiingsaksen kvar som helst på bjelken. Du har lagt denne til punkt B , og det er slett ikkje eit dårleg val. Da får vi nemleg ei likning der
vertikalkomponenten A[tex]_{y}[/tex] er einaste ukjend. Når vi løyser likninga med omsyn på denne storleiken , får vi

A[tex]_{y}[/tex] = - 4 kN

Det betyr at A[tex]_{y}[/tex] peikar i negativ y-retning , dvs. nedover i vertikalretninga.
Første gongen eg las løysingforslaget ditt, såg eg meg blind på at du tok for gitt at akselen A "trekkjer på" bjelken istaden for å "skuve den oppover" .
Men dette blir heilt klart når vi løyser likninga med omsyn på den ukjende A[tex]_{y}[/tex].
Konklusjon: Cookie har levert ei fullgod løysing ; gitt at vi ser bort frå tyngda( G ) til bjelken.
Svar