Kommer fra forkurs...

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Heisann, jeg går forkurs i år og begynner på siving neste år (om jeg kommer inn).

Ligger veldig godt an i kjemi, fysikk og matte. Har henholdsvis B, A og A.

Men, spesielt i matten ser jeg at jeg ikke har samme grunnlaget som de som tar 3mx. Så gjennom 3mx boka til en kompis, og der var mye jeg ikke har vært innom på forkurset.

Noen som har gått forkurs og som vet om det blir ille for oss stakkars forkursstudenter?
Gjest

Tviler på du kommer dårligere ut etter forkurs, da dette er matte som spesielt er beregnet på ingeniørstudier. Ergo, du vil komme bedre ut mtp det er ingeniørstudie du skal ta?
trondern
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 18/11-2005 14:00

hadde 3MX på vgs. Du kommer innom alt der, men du får bruke mer hjelpemidler, som hhv. Maple, matcad o.l.

Vektorer, integrering og derivering er en fordel å kunne godt, resten toucher du bare såvidt innom.. det er såpass godt forklart i matteboka at du vil sannsynligvis få det til bare fra det som står der, uten videre kjennskap til det..
Svar