Cover the Spot

Her kan brukere av forum utfordre hverandre med morsomme oppgaver og nøtter man ønsker å dele med andre. Dette er altså ikke et sted for desperate skrik om hjelp, de kan man poste i de andre forumene, men et sted for problemløsing på tvers av trinn og fag.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

Prøv dette spillet: http://www.smart-kit.com/games/game2/

Er det noen som greier å regne ut hva den maksimale radiusen på flekken kan være hvis det fremdeles skal gå ann å vinne?

La oss si at radiusen på en av de små sirklene er 1.
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Det er ikke pent gjort å poste link til ett sånt spill klokken 4 om natten. Det er jo ikke mulig å legge seg nå, og ihvertfall ikke mulig å sovne :P
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

Umulig å greie 100% sant? Jeg greier maks 99.98%.

Det var derfor jeg tenkte at de kanskje hadde regnet ut hvor stor sirkelen kunne være.
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Det står i kommentarene at det skal gå an å dekke den 100%. I nattens fortvilelse så kom jeg til 99.95%, men det var så plagsomt å ikke kunne justere på sirklene. Så etter en time eller noe så klippet jeg ut noen rundinger. Da fikk jeg det til flere ganger, men det kan likegodt være fordi sirklene jeg klippet ikke er helt nøyaktig :/
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Joda, går det. Men må være presis.
Svar