Beregning

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
fati
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 15/09-2019 23:12

Hei, Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg sliter med dette ganske fast. Vær så snill hjelp meg. Takk
Konsentrasjonen av lysergsyredietylamid (LSD) i en urinprøve fra en misbruker har blitt bestemt ved hjelp av væskekromatografi (HPLC). Urinprøven ble først sentrifugert, og 1,00 mL av den sentrifugerte prøven ble overført til en 5,00 ml målekolbe. Prøven i målekolben ble deretter tilsatt 100 L internstandardløsning (IS). IS-løsningen inneholdt 200,0 ng/mL trippeldeutrert LSD (D3-LSD). Prøveløsningen ble til slutt fortynnet opp til merket i målekolben med destillert vann. Hva er konsentrasjonen (ng/mL) av LSD i den ufortynnede urinprøven?
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

fati skrev: 03/03-2022 12:03 Hei, Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg sliter med dette ganske fast. Vær så snill hjelp meg. Takk
Konsentrasjonen av lysergsyredietylamid (LSD) i en urinprøve fra en misbruker har blitt bestemt ved hjelp av væskekromatografi (HPLC). Urinprøven ble først sentrifugert, og 1,00 mL av den sentrifugerte prøven ble overført til en 5,00 ml målekolbe. Prøven i målekolben ble deretter tilsatt 100 L internstandardløsning (IS). IS-løsningen inneholdt 200,0 ng/mL trippeldeutrert LSD (D3-LSD). Prøveløsningen ble til slutt fortynnet opp til merket i målekolben med destillert vann. Hva er konsentrasjonen (ng/mL) av LSD i den ufortynnede urinprøven?
Hvis hele målekolben er 5 ml så løsningen ble tilsatt 100 L . Hvordan ble den satt gjen i målekolben så fortynnet med vann? Oppgaven er uforståelig
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
Svar