Du får 1 milliard hvis du...

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Chopin
Noether
Noether
Innlegg: 27
Registrert: 13/09-2009 22:22

er innelåst i et rom i 20 år og skal løse et matematisk problem! Et skikkelig vanskelig! Du har verktøy for å hjelpe deg. Men du kan ikke gjøre en ENESTE ting annet enn å drive med matte! Mat og slikt for du igjennom en luke. Du for ingen kontakt med andre mennesker. Når pæra på ditt ekstremt isolerte rom går må du legge deg i sengen å glo inn mot veggen! Du kan ha med deg så mange bøker om matte du bare vil! Men du for bare ha med matte bøker!
Så! Tror dere ... eller.. tror du at du ville klart å løst noe super vanskelig da? Hva skjer men hjernen din? Vil du klikke? Ja.. du for en stor tavle og tusj. Du får så mange skriveblokker igjennom luka du vil. Og pen også! Det er også innlagt do og dusj! 20 år!!! Må du sitte der å løse problemer! Eller forsøke! Så skal du få 1 milliard! haha

EDIT:

Jeg ser jeg har en slags gradering: GAUSS! Er virkelig gauss... så dårlig at dere gir det til nye brukere?
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4560
Registrert: 12/12-2008 12:44

Chopin skrev:
EDIT:

Jeg ser jeg har en slags gradering: GAUSS! Er virkelig gauss... så dårlig at dere gir det til nye brukere?
hehe, personlig setter jeg nesten Gauss - matematikkens fyrste - høyere enn Newton.
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

20 år med selvstudier er ganske lenge, så skal ikke utelukke at ett eller annet nytt ville kommet ut av hjernen i løpet av den tiden.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Eksplisitt
Cayley
Cayley
Innlegg: 90
Registrert: 22/03-2008 15:50

Jeg tror behovet for sosialt samkvem/kontakt med omverdenen etter hvert ville ha blitt så stort at å konsentrere seg ville bli vanskelig.
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Jeg tror ikke du hadde fått noen til å gjennomføre det der. Mange hadde sikkert sagt ja, men de hadde nok avbrutt kontrakten etter noen måneder maks. Det er ikke verdt å kaste bort 20 av sine beste år av livet sitt for 1mrd.

Men for å komme tilbake til tankeeksperimentet. Jeg tror ikke det hadde skjedd veldig mye der som ikke hadde skjedd om denne personen hadde levd ett vanlig liv utenfor rommet. Man kan ikke "kjøpe" resultater. De må komme etter hver som de blir løst. Sett at denne personen er så interessert i matematikk at han faktisk sitter der dag ut og dag inn rekner, så tror jeg denne personen hadde brukt fritiden/arbeidstiden sin på akkuratt det samme og kommet fram til mer eller mindre det samme, dog kanskje på lenger tid. Sett derimot at det var pengene som var motivasjonen, så tror jeg man på lang sikt like gjerne kunne gitt ett ark og en blyant til Julius og forventet gode resultater.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Svar