Lese på R2 og kjemi2 i sommer...?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
RKT
Brahmagupta
Brahmagupta
Innlegg: 375
Registrert: 06/12-2006 12:08
Sted: Norge, Oslo

Hei,

Jeg skal ha R2 og kjemi2 neste år og har lyst å lese litt på dette i sommerferien. Vet noen her om noen kurs, evt opplegg der man kan få undervisning i slike realfag i sommerferien? Sånn type kurs/opplegg der man repeterer noe av det fra vg2 og forbereder seg til neste skoleår? Jeg synes det hadde vært greit å være litt forberedt på det som skal komme. Helst et sted i Oslo-området.

Takker for tips =)
...
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Søker samme opplegget i Bergen.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Vet ikke om noe slikt opplegg, men Aschehoug are lagt ut første (og andre?) kapittel av deres R2 bok på nettsidene sine. Du kan jo laste den ned å få et forsprang?
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Forrige sommer lånte jeg R1 Sinus boken og regnet meg igjennom mesteparten av den i sommeren. Tok ikke lang tid.

Vurderer å gjøre i år og. Men hadde vært artig å ha et litt mer seriøst opplegg.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
RKT
Brahmagupta
Brahmagupta
Innlegg: 375
Registrert: 06/12-2006 12:08
Sted: Norge, Oslo

Vet dere om noe sted på nettet der man kan finne bøkene og laste dem ned? Jeg kan jo regne gjennom det selv, men hvis det hadde vært sånn ordentlig opplegg er det lettere å fokusere(siden det er lett å bli distrahert i ferien..)..
...
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Aschehoug pleier å legge ut kapittel 1 og 2 på sidene sine, tror jeg...
Svar