Tid og matte

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar

Hvor mye tid bruker du på matematikk?

1-2 timer om dagen
11
41%
2-4 timer om dagen
8
30%
4-8 timer om dagen
4
15%
8-16 timer om dagen
2
7%
0 fordi jeg bare snakker matematikk eller hjelper andre
2
7%
 
Stemmer totalt: 27
Oddis88
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 320
Registrert: 04/02-2010 14:43
Sted: oslo

Jeg er av den nysgjerrige typen. Så mitt spørsmål er: Hvor mye tid bruker dere gjennomsnittlig på matematikk? Forstår at dette er varierende for de fleste, men et overslag er alltid mulig å få fram :)

Selv bruker jeg sikkert 2 timer i døgnet som gjennomsnitt. Dette er den tiden jeg bruker på matematikk, skal jeg ta med hvor mye jeg snakker om det også, så blir tiden betraktelig høyere.

Bruker dere grafiske verktøy? isåfall hvilke?

Vi snakkes peeps.
krje1980
Leibniz
Leibniz
Innlegg: 964
Registrert: 04/04-2009 20:55

Hei.

Jeg er i full jobb med kone og barn, men studerer matte ved UiB på deltid. Vil si at jeg bruker i snitt ca 2 timer pr kveld på matte. Men det hender rett som det er at jeg "sniker" meg til matte på jobben når det er lite å gjøre (kontorjobb meg eget kontor har sine små fordeler ;)). I tillegg tenker jeg mye på matte gjennom store deler av dagen - særlig når eksamen nærmer seg.

Ettersom jeg ikke har anledning til å delta på hverken forelesninger eller seminarer er imidlertid matematikk.net en fantastisk ressurs :). Jeg bare håper folk ikke er lei av at jeg poster spørsmål her støtt og stadig. Det er mye takket være hjelpen her at det har gått veldig bra hittil karaktermessig! For tiden tar jeg multivariabel kalkulus, og når læreboken ikke er så bra på dette, er det helt supert å ha dette forumet!

Forvørig bruker jeg ikke noe grafisk verktøy.
2357
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1180
Registrert: 07/12-2007 22:08

Jeg forserte matematikkpensummet med ett år, men nå som jeg har kommet til tredjeklasse på videregående har jeg ikke begynt å snuse på universitetsmatematikken, derfor blir timetallet mitt for øyeblikket null.
Putekrig
Cantor
Cantor
Innlegg: 130
Registrert: 07/10-2010 16:19

Altfor lite. 2-3 timer i uken. Ellers pleier jeg å sjekke her hver dag, men pleier ikke å gjøre så mye matte da.
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Siden jeg tar bachelor i matematikk, blir det raskt mye.

Omtrent som en vanlig arbeidsdag, gjerne litt mer. Så kanskje litt over åtte timer :P
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Jeg burde virkelig begynne å gjøre matte, gjør det nesten aldri selv...
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Jeg gjør mye mindre en jeg burde ha gjort :/
Synd at tiden forsvinner så fort..
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Svar