Idiotiske modifikasjoner til en Texas kalkulator

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Razzy
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 819
Registrert: 20/09-2010 14:23
Sted: Bergen

Hei folkens... Oppfatt ikke denne tråden på feil måte, den er kun ment på en humoristisk måte.

Den "geniale" (altså dumme ideen), er at man tar ut innmaten til en tykk gammel kalkulator, og setter i en mobil som kan ta bilder, og er smal nok til å passe inn.
Dette gjør at man kan ta bilde av regnestykkene man er i tvil om, og sende dem via mms til en kamerat som regner det ut for deg mens du jobber videre.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Kanskje jeg heller bør bruke tiden min i matteboka enn med dette? Ja... helt enig... *skammer seg* :oops:
Emilga
Riemann
Riemann
Innlegg: 1552
Registrert: 20/12-2006 19:21
Sted: NTNU

Spirende ingeniører? : P
Razzy
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 819
Registrert: 20/09-2010 14:23
Sted: Bergen

Hei igjen, tar faktisk realfagene matte og fysikk for å evt komme inn på ingeniør utdannelsen til neste år.

Tror jeg derimot skal prøve meg på byggingeniør og ikke elektronikkingeniør xD Hvis man først har brukt 20 timer på å lage en slik kalkulator, kan man vel egentlig bare lære seg stoffet? Gir jo en god følelse å mestre stoffet. :)

Ha en god kveld!
Svar