Hvilken personlighet har du?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

ikke overraskende
[tex]INTJ[/tex]
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

*Gi high five til Janhaa*
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Fibonacci92
Abel
Abel
Innlegg: 665
Registrert: 27/01-2007 22:55

Introverted 11
Intuitive 25
Feeling 12
Judging 1

INFJ? Hmm... stemmer det da?
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Har tatt testen tidligere.

INTP.

Er morsomt å lese statistikk over hvor mange som er av hver type. INTJ og INTP er i stort mindretall i verden. Se f.eks denne linken http://answers.google.com/answers/threadview?id=35881

Det som skiller J-folk fra P-folk er hovedsakelig at J'er er mer dømmende derav J for "judging". P'er kjennetegnes ved at de liker å observere situasjoner uten nødvendigvis å komme med egne meninger om situasjonen.

Artig at det ikke er noen E'er her.

Edit: Iflg en side (som man kanskje ikke kan stole helt på) er følgende personer INTP: Charles Darwin, Descartes, Einstein, Lincoln, og Pascal.

Og her er en liste over berømte INTJ.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6863
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Støva av denne tråden i de tidlige nattetimer.

Testresultatet jeg fikk (INTP), eller rettere sagt beskrivelsen av resultatet, har ringt i hodet mitt siden jeg tok testen.

Første gangen jeg leste om INTP satt jeg målløs over hvor uvirkelig presis den var. Det var som om noen kjente meg bedre enn meg selv. Fikk liksom en del "ja dæven, det er sant" om ting jeg ikke hadde tenkt videre over.

Nå i etterkant har jeg merket det mer og mer, og det å kunne analysere egne følelser og erfaringer har vært enormt. Spesielt siden INTP ser verden som noe som skal analyseres.
"For Architects, the world exists primarily to be analyzed [...]"

Anbefaler fremdeles flest mulig å ta testen. Resultatbeskrivelsen er full av komplimenter du sannsynligvis aldri har fått før.
Bilde
Kork
von Neumann
von Neumann
Innlegg: 527
Registrert: 26/07-2011 18:44
Sted: Bergen

INTJ, utrolig og overraskende korrekt beskrivelse av meg. Har tvangstanke-lignende vaner, ting må være logisk, og jeg må finne en konklusjon før jeg virkelig klarer å gå videre. De fleste filmer gjør meg for eksempel forbannet, da det er så mange logiske brister. =P
svinepels
Descartes
Descartes
Innlegg: 411
Registrert: 19/12-2010 22:15
Sted: Oslo

Blir forskjellige ting på hver test jeg tar. Har blitt ISTJ, INTJ og ENTJ. Tror egentlig ikke jeg er en reindyrka INTJ-person. Kjente meg igjen i noe, men det var også en del jeg ikke kjente meg igjen i. Er nok ikke like smart som en typisk INTJ, men samtidig ikke like sosialt vaklete.

"Hardly more than two percent of the total population, the Fieldmarshals are bound to lead others, and from an early age they can be observed taking command of groups. In some cases, Fieldmarshals simply find themselves in charge of groups, and are mystified as to how this happened". Er nok ingen ENTJ nei!
Bachelor i matematiske fag NTNU - tredje år.
mstud
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 825
Registrert: 14/02-2011 15:08
Sted: Matteboken (adresse kun gyldig i semesteret) :)

svinepels skrev:Blir forskjellige ting på hver test jeg tar. Har blitt ISTJ, INTJ og ENTJ. Tror egentlig ikke jeg er en reindyrka INTJ-person. Kjente meg igjen i noe, men det var også en del jeg ikke kjente meg igjen i. Er nok ikke like smart som en typisk INTJ, men samtidig ikke like sosialt vaklete.

"Hardly more than two percent of the total population, the Fieldmarshals are bound to lead others, and from an early age they can be observed taking command of groups. In some cases, Fieldmarshals simply find themselves in charge of groups, and are mystified as to how this happened". Er nok ingen ENTJ nei!
Blir også forskjellige ting på hver test, ble både ENTJ og ESFJ. Kjenner meg igjen i bare deler av beskrivelsene for begge...

Dessuten tok jeg den engelske testen to ganger, og da ble prosenten nokså ulik. F.eks. 11 % E første gang, og bare 1% E neste gang... Virket ikke som om de hadde så lett for å klassifisere meg, nei :P
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.

Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

Ble ISTP (Crafter) og INTP (Architect) i den engelske og norske testen.

Jeg kjenner meg godt igjen i begge beskrivelsene
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4562
Registrert: 12/12-2008 12:44

Det er (minst) ett aber med slike tester, og det er i hvilken grad man selv er i stand til å svare riktig(ærlig) på hvert enkelt spørsmål. Kanskje man, uten å være klar over det, svarer "uærlig" fordi man har en feilaktig formening om hvordan man selv er eller ønsker å være. En annen ting er at det ikke alltid er like enkelt å tolke spørsmålene slik de er ment å skulle tolkes. Selv syns jeg flere av spørsmålene har flere tolkningsmuligheter. Det kan også ha noe med oversettelsesproblemer å gjøre.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6863
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Helt enig der, Plutarco. Slike tester er aldri entydige, verken i spørsmål eller svar. Og det kan hende at de ærlige svarene endrer seg fra dag til dag, avhengig av humør.

Men alt dette tatt i betraktning, så vil jeg si jeg naila testen. Det kan dog være ren flaks at jeg fikk et resultat som stemte så bra, siden det er mange variabler å ta hensyn til.

Hvis man ikke ser seg helt igjen i resultatet burde man kanskje ta testen om igjen, til man finner den man er mest enig i.
Bilde
Svar