Nebuchadnezzar skrev:
Det å integrere umotiverte elever, kan bli et problem. Spesielt om elvevene ikke er deriverbare, men da må vel vi bare gjøre en tilnærming.
Så det du mener er at kun deriverbare funksjoner kan integreres?
Et moteksempel er Thomae´s funksjon som er Riemann-integrerbar på [0,1]. Samtidig er den ikke deriverbar i noe punkt på intervallet (0,1).
Nebuchadnezzar skrev:
Det å integrere umotiverte elever, kan bli et problem. Spesielt om elvevene ikke er deriverbare, men da må vel vi bare gjøre en tilnærming.
Så det du mener er at kun deriverbare funksjoner kan integreres?
Et moteksempel er Thomae´s funksjon som er Riemann-integrerbar på [0,1]. Samtidig er den ikke deriverbar i noe punkt på intervallet (0,1).
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
gt skrev:Man må takle umotiverte, og til tider meget frekke elever uten snev av normal folkeskikk
MÅ man egentlig det? Umotiverte elever er det fint lite å gjøre med, men synes du det skal være greit at lærere skal finne seg i frekke elever og elever som driver med aktiv mobbing?
I dagens Norge så må man jo det, men jeg synes det er helt feil. Som jeg nevnte i sted, så mener jeg at bråkmakere burde kastes ut av klasserommet for å la andre elever klare å konsentrere seg. Fravær registreres og har de mer enn fravær enn tillatt må faget taes på ny neste år, evt. kan de velge å ta hele trinnet på nytt. Man kan ikke begynne på VGS før grunnskolen er bestått.
Jeg kan tenke meg at det ikke er så kult å gå i klasse med folk som er et eller to år yngre enn deg. Når de skjønner alvoret, så skjerper de seg. Alternativt så faller de dessverre helt utenfor.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Nebuchadnezzar skrev:
Det å integrere umotiverte elever, kan bli et problem. Spesielt om elvevene ikke er deriverbare, men da må vel vi bare gjøre en tilnærming.
Så det du mener er at kun deriverbare funksjoner kan integreres?
Et moteksempel er Thomae´s funksjon som er Riemann-integrerbar på [0,1]. Samtidig er den ikke deriverbar i noe punkt på intervallet (0,1).
Nå mente jeg selvfølgelig integrerbare der jeg skrev deriverbare. Og videre at elevene er integrererbare forutsetter vel at de har en funksjon. OG slik jeg ser det er det langtifra alle elever som har en funksjon i dagens skolesystem. Noe som er bekalgelig.
Videre så selv om ikke elevene kan bli integrert i det norske skolesytemet for alltid, altså finne en elementær antiderivert. Så burde det likevel være mulig å integrere de fleste skoleelever inn i det norske skolesystemet, i det minste over et lite interval.
[tex]\int \ln(\sin(x))[/tex] og [tex]\int_{0}^{\pi} \ln(\sin(x))[/tex]
Eksempelvis
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
gt skrev:Man må takle umotiverte, og til tider meget frekke elever uten snev av normal folkeskikk
MÅ man egentlig det? Umotiverte elever er det fint lite å gjøre med, men synes du det skal være greit at lærere skal finne seg i frekke elever og elever som driver med aktiv mobbing?
Helt enig med deg, Dinithion, man skal ikke finne seg i det. Men takle det må man, på en eller annen måte. Og det tar kreftene, og tiden, bort fra det man egentlig skal drive med - opplæring.
Nebuchadnezzar skrev:
[tex]\int \ln(\sin(x))[/tex] og [tex]\int_{0}^{\pi} \ln(\sin(x))[/tex]
Eksempelvis
Jeg ville vel kanskje sagt at [tex]\int_{0}^{\pi} \ln(\sin(t))[/tex] er litt mer passende for mange av dagens unge
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.