*EKSAMENSTRÅD* - Våren 2012

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Da er eksamensresultatene kommet. Jeg visste at jeg hadde en dårlig dag på 1T, siden jeg overså spørsmålet som ville innbragt flest poeng. Derfor er jeg godt fornøyd med en firer der. Heldigvis må jeg ha hatt en god dag på R1, for der fikk jeg fem :) Veldig overraskende og gledelig.

God sommer til dere alle - gleder meg til å pepre dere med R2-spørsmål om ikke lenge!
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Grattis med femmer'n!

R2 er et interessant kurs med en del konsepter som er høyaktuelle for videre utdanning, så det er bra at du kjører på :)
Bilde
Arctagon
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 265
Registrert: 06/09-2010 23:12

Hvor ser du karakterene, malef?
efc
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 05/05-2010 12:49

Arctagon skrev:Hvor ser du karakterene, malef?
Står på iSkole hos meg, men hvis det ikke står der er det bare å ringe læreren din. Fikk for øvrig 5 i kjemi og matte. Sånn halvveis fornøyd, synes kanskje de har vært litt streng på matten, men det må de vel være...

God sommer, sees i trheim! 8-)
Arctagon
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 265
Registrert: 06/09-2010 23:12

Standpunktkarakterene mine står på SkoleArena, så jeg tenkte kanskje eksamenskarakterene ble lagt ut der også. Om jeg ikke finner det, får jeg vel bare vente til jeg kan hente vitnemålet 28. Og så får jeg gruble fælt på om jeg skal kjøre rett på med Trondheim nå, eller vente et år.

EDIT: Ser ut til at det er i ferd med å legges ut på SkoleArena nå. Da jeg sjekket for bare noen minutter siden, stod fortsatt bare standpunktkarakterene der. Da jeg sjekket nå, hadde det dukket opp en til rad i tabellen der det står 'Fysikk 2, muntlig-praktisk', men karakterkolonna er foreløpig tom.
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Nebuchadnezzar skrev:Du tok 6 fag :o
7 fag, med 8 eksamener (ett hadde baade muntlig og skriftlig eksamen). :wink:
yngevege
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 07/10-2005 19:21

Espen, når du tar så mange fag går det ut over karakterene i forhold til om du skulle hatt normal mengde studiepoeng? Selv hadde jeg 50 sp et semester der karakterene led litt skade (som dog ikke bare kan tilskrives høy total arbeidsmengde).
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Det kan hende. Jeg fikk to karakterer dette semesteret jeg skuler litt paa. For det foerste fikk jeg B i et fag jeg burde klare A i. Ett av fagene var dessuten rimelig vanskelig, og jeg endte opp med en C, saa dette faget skal jeg ta opp igjen neste aar.

Med mindre belastning kunne kanskje disse forbedres ett hakk.
Hoksalon
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 265
Registrert: 03/08-2010 22:12

5 i R1 og R2. Jeg har tenkt å gå fysmat, så jeg går nok opp igjen.
flEinstein
Noether
Noether
Innlegg: 21
Registrert: 25/07-2011 13:16

Du begynner ikke til høsten da regner jeg med? Så fall hadde vi begge startet på fysmat samtidig :wink:

Over til eksamener. Jeg fikk 6 på eksamen i fysikk 2 og 5 på eksamen i tysk.

Men jeg fikk virkelig en på trynet når jeg sjekka vitnemålet. Jeg har på et eller annet vis greid å få 3 på norsk skriftlig eksamen. Det er relativt merkelig da jeg har 6 i standpunkt i norsk skriftlig. Jeg kontaktet læreren min som leste eksamensbesvarelsen, og i tillegg ga den til en annen sensor. Begge ga klart beskjed om at jeg måtte klage, for det var i følge dem langt fra en treer.

Samtidig ender jeg opp med 60,4 poeng dersom jeg dropper å klage, så å komme inn på fysmat burde være greit uansett. Er litt i tvil om jeg skal gidde å klage her :?:
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Kode: Velg alt

Vår 2012	EXPH0001 	02.06.2012	C	7,5
:D
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Nebuchadnezzar skrev:

Kode: Velg alt

Vår 2012	EXPH0001 	02.06.2012	C	7,5
:D
lækkert "shø"
:)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Hæhæ, tidenes favorittfag blant matematikere. Grattis Nebu. Veit du grua deg til den :D
Bilde
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Ha kolliderende fag > ikke kunne møte i forelesninger > få andre til å skrive mesteparten av prosjektoppgavene > lese i to dager > skrive tull > få C.

Noe er alvorlig galt i det faget. Var klar til å ta konten jeg..
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

Useriøst å få bedre enn D i exphil, rett og slett.
Svar